Söndag = plugg + spinning

Imorn är det måndag, det måse betyda att det är söndag idag... var tog helgen vägen? I fredags var det skola, vi bestämde oss för vad vi vill skriva om i C-uppsatsen: Djur, hur media skriver om misshandel av djur. Hoppas vi får vårt förstahands-val, men annars har vi: Brottsprevention: hur SL förebygger graffiti. Också intressant.

Sen använde jag mitt 5gratispasspåSats-kort för första gången, ett spinningpass! Me LOVE! Var riktigt jobbigt, men gu så skönt! Det är alltid roligt när man ska börja på ett nytt ställe och man måste gå igenom den där tjejen/killen som ska ansvara för de nya:

SATS: "vad vill du ha ut av din träning?"
Jag:
"jo, jag spelade handboll i 14 år och vill ha tillbaka den kroppen"
SATS: "och hur tänkte du dig det?"
...
Jag: "ööhh... typ spinning..core..gymma?"

Vad vill de egentligen? Räcker det inte med att jag vill börja träna igen, och att jag kanske vill träna hos dom???? Så där sitter man och försöker svara på deras frågor: "jag har lite problem med en höft så jag vill inte köra typ aerobics och step...jag älskar spinning och spinnade 2ggr i veckan när jag bodde i Skåne + WeightLift... ööööhhh....*tänk tänk tänk*...jag vill kanske jobba upp de muskler jag hade när jag spelade handboll och tränade 3-4 ggr i veckan + ibland 2 matcher..." Varför kan man inte bara säga: "Hej, jag skulle vilja börja träna hos er!"
Nepp tydligen inte.
Men jag fick iaf gå på spinningen, och där hittade jag Sofia, Hannas kompis, vilket var trevligt.

Senare idag tänkte jag köra ett pass till, efter att jag har pluggat lite... Övervakning och straff av Michel Foucault


Förra lördagen började barnvakta igen, och ska nu hämta från dagis 1-2ggr i veckan =)
I veckan roade jag och barnen oss med att bygga världens största tågbana med BRIO-tåg.


Måste säga att jag är ganska imopnerad.
Dessutom har jag dlrig sett så mycket räls!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback