De sköt upp realesen!

De sköt upp realesen för Sims 3 - till 4 JUNI!!!
Jag som hade sett fram emot att fira den avklarade tentan med att spela Sims 3 hela natten - ja jag e nörd (men inte mkt värre än de som spelar WoW!) men när bror min kom hem från Game, jag trodde han skämtade, berättade han att EA Games tydligen vill MARKNADSFÖRA spelet mer! Det är klart för försäljning MEN de torr inte att tillräckligt många känner till det GGAAAHHH! Jag vet ju att det finns, duger inte jag! Haha!

Nä, snart ska jag iväg till skolan för tentamen i Brottslighet utifrån ett individuellt och strukturellt perspektiv - håll tummarna! Sen blir det konsert med mamma ikväll och imorn 8.15 rullar vi mot Åre!

Måste skicka mina hejarop till SAAB - gå inte i konkurs!
Sen ska jag lägga in en kommentar om P3s program om HBT personer och att det ska/ska inte finnas regnbågsdagis,regnbågsvårdcentraler och regnbågsäldreboende. Det är väl bra med alternativ men tror inte det kommer behövas om några år, acceptansen ökar för varje dag och år som går!
http://www.sr.se/sida/Artikel.aspx?artikel=2647652&ProgramID=3184#srComments - Regnbågsdagis - ökad tolerans eller större klyftor?

Att blogga på Stadsbiblioteket del 5

Imorn ska kompletteringen in, och ingen mailing den här gången heller så det är bara att ta bussen till skolan, vara där senast kl 16 och GILLA LÄGET!
Tror jag har f¨tt grepp om det nu, det går framåt =) Sen fick jag prata med min Hanna på msn och då blir man ju alltid glad!

 Vi i Åre på väg ut för fest!


Ska få bo hos mig hela veckan, så nu ska handla god middag - mamma och pappa har ju förbjudit pulvermos hemma så jag tror jag vet vad jag ska äta ;-) De har dessutom extrapris på mitt ICA - 10 spänn för 6 portioner! Mums fillibaba! Japp, jag är konstig som älskar pulvermos men sån är jag! Sen kan jag störa er hårdrockare lite också med att säga att jag har blivit Nickelback-frälst! Ha! På mitt Spotify är det Nickelback, Takida, Creed, Alanis Morisette och Sonja Aldén som spelas flitigt, och en hel del Disney och Mamma Mia såklart! Älskar mitt Spotify, hur skulle jag klara mig utan det?!

Åre på lördag!!!

 
Se upp i backen tio hål i nacken!

Kan man inte bara strunta i allt och bara...

... komma tillbaka till sommaren!





.......

4 timmar senare

Nu har jag pluggat i stort sett sen jag kom hem från skolan ungefär vid fem, med lite uppehåll för mat/godis/snacks. Sen har jag spelat dataspel, fixat m Spotify, målat naglarna och alldeles nyss tog jag ett bad.. Försöker jag slippa undan pluggandet tro? NÄHÄ?!
Har en komplettering på en gammal tenta som måste in senast tisdag, men har ju en tenta nästa fredag så måste ju göra båda sakerna samtidigt...tyvärr är det inte samma böcker. Det visade sig att jag hade läst för lite i den engelska boken sist så nu får jag ta igen det - har bara mej själv att skylla.
Det jag har kommit fram till det jag läst de senaste timmarna är: Fängelse har liten effekt på återfallen - som att det var en nyhet...Försök slippa undan brottets bana.

Pratade med studievägledaren idag och jag ska söka nog söka sociologi till hösten, förhoppningsvis blir det en termin i Lund =) A dream come true!

Äntligen har jag fått uppleva lite snö!

Det var skönt att komma upp till Umeå och bara ta det lugnt, fick träffa Harry på fredagen och vi hade en trevlig middag hemma hos henne. Sen fick jag tre val: ta taxi, gå eller åk buss till min storasyster. I umeå har man inte så mycket val så det blev till att beställa en taxi. Åkte med en cool kille som berättade om när han hade varit ute och gått i 51 minusgrader(!) Nu var det inte så kallt, men ändå 13-15!!! Fast det gjorde ju att man fick se snö =)

Igår var vi ute på stan, det är alltid kul att shoppa i Umeå! Köpte en "partystass" på Gina Tricot för 29 (!) kronor och lite underkläder. Sen kom min andra syrra med familj på middag så vi blev till slut 13 pers runt bordet, som vanligt när vi är där. Kvällen spenderades framför Melodifestivalen och avslutades med ABBA - SingStar =)
I sen julklapp fick mina systerödttrar "Gör dina egna Studsbollar" så vi hann även pyssla lite igår och idag så nu har jag två fina studsbollar! Haha! Bror min åkte snöscooter igår i den höga snön, men fick tyvärr inte se när han åkte fast, men jag och Emelie skrattade gott - vi stannade inomhus. Nu tycker väl alla att jag var tråkig som inte åkte jag med, men jag har gjort det förut, det fanns bara ett par täckbrallor och det var svinkallt ute!
idag blev det bara frukost, fika, studsbollar o sen resa, och nu blir det snart tacos! Mums!

Köpte "the Holiday" idag, ska nog se den imorn
- jag är ledig men ska plugga och då kan man behöva en paus.


Nu är det bara 11 dagar kvar tills Sims 3 släpps,12 till tentan och 13 tills jag åker till Åre


Jag blir besviken

Satt och läste en blogg om ett inlägg om en av mina närmsta kompisar som stuckit till Norge för snart ett år sen. Det var skrivet av hennes kompisar som lägger ut på internet om hur besviken och arg hon är på min kompis - att min vän skulle svikit henne - att hon ville sticka ifrån alla, att hon inte hade något som höll henne kvar. Jag råkar veta att det är inte alls så det är, själv blev jag glad för min väns skull när hon sa vad hon ville göra, visst jag saknar henne jättemycket men man måste unna sina vänner att finna lyckan. Och det är det hon har!
I Sverige visste hon nog inte vad hon ville, tog lite ströjobb och höll på som de allra flesta gör, men nu har hon en underbar pojkvän, ett jobb och massa kompisar där borta och om man inte unnar sina bästa kompis det, vem ska då få ha det så bra?!
Jag blev arg när jag läste det inlägget, tycker inte man ska lägga ut sånt - och jag vet att min kompis kommer kanske läsa det - hur schysst är det.
Som hon skriver var hon här i Sverige över jul och jag träffade henne flera gånger, jag tog tom till mina sista pengar för att gå ut och fira henne ex och nära vän - min vän med - som fyllde år och vi hade hur kul som helst! Ibland får man offra lite för de man tycker om! Sen träffade jag hennes kille som jag tycker passar henne perfekt, de var gulliga och han stod tom ut med att hon drog med sina tjejkompisar ut den kvällen - tänk han och tre spralliga tjejer! Haha!
Så fort jag har råd och tid ska jag åka och hälsa på henne, jag längtar verkligen!

Man får göra ett val: vara bitter och ledsen eller komma ihåg att DE KOMMER HEM IGEN!
Min bästa vän är i Sweitz nu och jag saknar henne varje dag, men jag unnar henne det! Jag skulle också vilja åka utomlands, och ska försöka göra det om det går med mina studier. Jag vet att Fredrik kommer sakna mig, Hanna med - men jag hoppas de unnar mig det, det skulle jag göra. När man är ung måste man få vidga sina vyer på sitt sätt - göra det man vill - det kommer inte tillbaka. Om hon ville åka till Norge - FINE! =)
Många av mina vänner har flyttat från Sthlm för tillfället men jag är inte arg, kanske lite ledsen för att jag saknar dem, men dom kommer tillbaka.

Om det blir som jag vill tänker jag kanske plugga i Lund i höst - kom på att jag ville det igår, ska läsa lite annat innan Krim 3 och då kan jag lika gärna göra det nån annanstans!

Till mina vänner - ni är mina små änglar och jag älskar er!
Kom gärna och hälsa på snart - om inte jag kommer till er först!

Det gick tyvärr åt h-vete

Det gick inte som vi ville så den sista juli kommer jag, om inget händer, få flytta hem till mamma o pappa igen =( Nu kommer nästa steg bli att ta hand om vinden och rensa ut - har hur mycket skit som helst där, sen ska jag ställa mig i husets egna kö och försöka komma på hur jag vil göra sen med mitt boende, jag vill ju flytta hemifrån!!!
Det är inte det att jag tycker det är jobbigt att bo hemma men jag vill t.ex. köpa mina ena flingor, laga min egen middag, kunna bjuda hem folk utan att behöva köra iväg alla...Var så trevligt att kunna bjuda hem Sanna o Janis på middag och så var det bara vi fyra!
Nä, jag fick nog lite ont i huvet när mammas sms inte var ett glatt: "jippie we did it!!!" utan ett: "vill du äta lunch med mig? ring mig sen. kram" Fick det mitt under föreläsningen vilket gjorde att jag inte riktigt kunde koncentrera mig, ville ringa mamma och se hur det hade gått.
Nu ska jag istället träffa mamma vid fem nere vid "svampen" vid Stureplan så ska vi fika eller kanske dricka vin och se hur vi ska lösa allt, hon vet ju att jag vill flytta hemifrån.

Dock har jag tänkt om, har bestämt mig för att inte hoppa på Kriminologi 3 direkt nu i höst utan jag ska nog läsa psykologi, sociologi och nåt mer innan, om så jag får läsa Krim 3 nästa höst. Krim 3 är nämligen ett examnensarbete och då känns det som om jag vill ha lite mer breddade kunskaper innan jag ska göra det. Tjejen på studentexpiditionen hade läst alla tre terminer på en gång men sa att det nog var en idé att göra som jag tänkte =)
Känner mig jättemotiverad nu när jag har kommit på vad/hur jag vill göra!

Fick Spotify av min underbara pojkvän igår =) Han fixade ett konto så jag kunde få det i födelsedagspresent - vilken kille!


Någon som har tips var man kan få tag i billigt scrapbooking material? Har massa planer men vare sig mycket pengar eller material - behöver tips!


 


 


En mysig dag i kyrkans tecken

Har haft massa tankar som jag velat blogga om, men eftersom jag inte har min dator i fickan hela tiden (=P) så kan jag inte det. Och nu när jag tänker tala om vad det var är det ju såklart blankt.
Så vi skiter i det.

Idag var jag på HÖGmässa i kyrkan, eftersom jag Micha skulle ha brunch och studiecirkel med Helena. Vi läser en del i KG Hammars bok och denna gång hade vi läst kapitlet: Att tro. Det skulle tom en person som inte "tror lika mycket som mig" kunna läsa. KG Hammar ger nämligen inte så mycket raka svar utan man får tycka mycket själv också, som jag kan tycka är bra - men svårt också.
Så det blev långa diskussioner och vi pratade såklart om mycket annat också. Sen har jag "anställt" Helena som min arbetsförmedling i kyrkan för att se om hon kan hitta nåt extrajobb åt mig. Min käre gudmor Carina har även anställt mig som städerska så nu ska det nog bli bättre tider. Har lämnat in massa cv:n men det är så dåliga tider så ingen vill ju ha min hjälp...
Sen ska jag få vara med som hjälpledare med Helena på ledarskolan i Åre, ska bli jättekul =) tycker att ledarrollen är något jag saknar, att få jobba med ungdomar är något av det roligaste jag vet!  Så nu längtar jag ännu lite till till Åre!

Men nu ska jag ta det lugnt, håller på att bli förkyld - vilke tinte e bra om jag vill lämna blod på onsdag =( - så ska koka te och spela lite Sims, innan jag börjar läsa lite viktigt..

Nu kom jag ju på något jag tänkt på i veckan, nämligen, var tog den där sociala Cecilia vägen?
Förut hade jag massa massa kompisar som jag umgicks med hur mycket som helst iom at jag spelade handboll, höll på med kyrkan, gick i skolan osv. Jag kom på at jag frågade tom Isak om han ville gå på balen med mig i nian, det skulle jag aldrig våga nu!
Men den senare tiden har den sociala sidan av mig börjat titta fram igen: förra onsdagen träffade jag mina kyrktjejer, på lördagen kom Sanna och Janis, i onsdags ringde jag Lisa och grattade henne och pratade en stund, i fredags var jag och fikade/shoppade med Tessie och igår träffade jag Lina och så pratade jag med Anna!
Kan tänka att jag blev alldeles trött på folk efter förra hösten när jag jobbade på retaurang och var med folk absolut hela tiden! Orkade som mest med Hanna, Lisa och Fredrik - när jag var ledig.
Men nu känne rjag att jag har tröttnat på att sitta hemma varje fredag och se på tv, den tiden är förbi! Så när Johan och Astrid var tvungna att ställa in fredagens middag kändes det jättetråkigt! Men nu när jag börjar bli sjuk kanske det är bra om jag tar det lite lugnt, jag måste hinna plugga också, fick ju min nya bok i fredags =P Crime in the Making - superkul!
Nä, nu ska vi koka te.

En till sak jag tänkt på är att jag länge velat ha en tatuering som är en text, något som jag tycker är vacker/sant/bra eller så, och nu tror jag att jag har det - men jag tänker inte säga vad ;-) den ska nog iaf gå runt min nyckelpiga på ankeln.