Mösspåtaging!

Nu börjas det,på riktigt!
Idag hade vi mösspåtagning och rektorn höll tal och vi sjöng lite och så kom vi trea i reklamtävlingen! Bra jobbat fojo!

Men det känns ju ändå lite sorgligt, tänk, om en månad lite drygt kan det vara bland de sista gångerna jag träffar d här personerna! Och tänk så mycke kul vi har haft! Hann inte ens hänga på å fira mösspåtagningen, hade ju tjejgruppen... Men jag och Alex firade med tjejerna med alkoholfri cider =) Sitter här ikväll, ska ut till landet imorn =)För första gången i år och Hanna kommer vara där, och hon ska provjobba på Linanäs, hoppas hoppas hoppas(!!) att hon får jobba med mig i sommar!

Ensam en kväll som denna, blir nog the Notebook lr nåt.. Får se vad de andra i familjen ska se... Lär ju bli middag och prat, har ju dykt upp lite saker, och jag vill helst inte vara med när det ska pratas, blir bara fel då. Jag har väl själv gjort sådär, men ... det vet ju ingen annan...

På söndag har Gustav skiva på Grabbarnas, nära och bra ;-), och sen på måndag ska jag ut till landet igen =P suck...Hade gärna haft två dagar för mej själv här hemma och bara slappat ensam. Men har ju Hanna där ute och vi ska ha vår egen valborgsmässoafton med kanske lite vin och en liten eld =)

Nu ska jag skriva nåt, fast jag har blivit så retad: hade mysigt igår

Tänk vad man kan hitta i en iPod

Letade i min iPod efter nån bra musik som jag orkade med på vägen hem i söndags, men det var lite dåligt med det. Men så hittade jag "Jag ljuger så bra" med Linda Bentzing! Haha! Det är verkligen en Sanna låt, och har inte pratat me henne på jätte länge =( får se till att träffa henne snart.

Är så himla trött, får aldrig sova! Sov knappt i Riga (inte så konstigt) å så var jag ju på Emil å Isaks skiva i söndags när jag kom hem och då la jag mej ju vid kvart över tre och gick upp 7 igår... Å igår somnade jag vid halv ett å gick upp halv åtta...
Men nu har jag fått sova, i typ två timmar =)

Iaf, Emil och Isaks skiva va ju toppen! Massa folk man inte träffat på år å dar! Kände inte ens igen Kribba först...
Och Erik som skulle bjuda på tequila men som var för full för att komma på att han kanske inte hade pengar så att det räckte... Och Niclas med Lisas fina smala cigaretter i handen (inköpte i Riga btw), manligt! ;-)
Haha!
Men fick ju knappt chansen att säga nåt till Emil, han bara drog iväg från oss hela tiden... Dök upp, dansade en halv sekund å hoppade därifrån, vore kul att få träffa honom nån gång.

Hade projektredovisning idag, gick ju skapligt. Lite krångel som gjorde att våran bilaga/tidning blev i A5 storlek istället för A4, men det stod ju samma saker så var okej. Kul att se Lindas och Petras så hemilghållna projektfilm, hela klassen var tydligen filmade i smyg, utan att vi visste om det! (egentligen olagligt! haha!)

Imorn ska en del av pengarna till skivan in så måste pressa folk på pengar... Och fårse om jag kan gå på Elins skiva, har inga pengar till d nu å måste betala till skivan imorn... Får se till att skåningarna betalar nu, och då får jag veta hur många biljetter jag har kvar.

Ja, det var pinsamt

Vi drog till Riga, vi drog till Riga...

Hej hopp, nu e jag hemma!
Sitter här i papiljotter och har Karins egenhändigt skrivna sång i huvudet: Vi drog till Riga.
Vi har haft sååå mysigt! Nu kommer en detaljerad resedagbok:

Onsdag
Alla kom på båten, förutom Malin L som hade glömt sitt pass =( jättetråkigt, och tycker verkligen synd om henne, kan tänka mej hur hon kände det...
Resan var toppen, det var sexistisk dansshow på kvällen, men större delen av kvällen spenderade vi i kafeterian där vi spelade plump och skitgubbe =) (Mickan vann i plump och Historia-Johan vann i skitgubbe).
Sen såg vi på showen som jag nämde och sen var det kareoke som gällde! Jag sjöng inte i micken,men sjöng där jag satt i min fåtölj =) - var lite halvtråkiggt dock när letterna sjöng alla sina låtar på just lettiska, vi fatta ingenting! VI sjöng ju iaf d mesta på engelska!
Sen gick jag tillslut och la mej i hytten under bildäck: hytt 1420, och sov som en stock till ca halv nio.
Johan och Diana under kortspeletJag och Karin slappar
 och Erre och Diana sjunger kareoke    och vår sunkiga hytt

Torsdag
Vi kom fram runt 11.40 till hotellet (vandrarhemmet) och lassade av packningen i ett bagagerum, för att sedan kolla vad staden hade att erbjuda i lunchväg. Och kan man tänka sig, vi hittade Rigas egna Coffee House by George (eller liknande): Doubble Coffee. FAST, de hade mat som var god och massa roliga kaffedrinkar (både med alkohol och utan). Efter en liten lunch innehållandes pommes frites och trekantsmackor kände jag mig fit for fight att gå på Ockupations (hur stavas d?) museet. Men tydligen hade inte någon av oss kära elevers kroppar ställt in sig på det... Hälften höll på å somna ståendes, jag hittade som tur var en stol och slumrade till var tredje sekund...
Det fanns en läskig "militärvakt" där = han var utklädd till militär och muttrade något på lettiska när vi hade lånat stolar och satt oss på - det fick man tydligen inte! (trots att dom låg där...)
Efter det var det fri tid till natten och den kvällen bestod av en tur i Gallerian som låg vid oss, samt en middag bestånede av tortillini och tomatsås! MUMS!
Shoppade ett par örhängen i glas och Hanna shoppade en klänning, Emelie shoppade ingenting.
Sen satte vi oss på ett av de där Double Coffe och drack kaffedrinkar (utan alkohol - med glass) och åt efterrätt =) och resten av kvällen var vi på rummet och slappade, dom andra gick och spelade biljard men jag var helt slut så somnade ganska tidigt.

Jag och Emelie väntar på våra tortillinimums på Doubble CoffeeVåra kaffe/glassdrinkar- vanilj(mickan), caramella (jag) och den längst till höger är Dianas
Diana med gitarren i sängen!

Fredag
Vaknade vid halv åtta och drog på mig varma kläder, var skitväder ute (vilket det var alla dagar förutom dagen vi kom) och traskade ner till frukosten. Det var fullt av fojo:are (vi går natru-forskning/journalistik förkortat FoJo) och så var där en sur tant som fixade frukosten: två kalla rostade bröd, ett skumt ägg, en yoghurt och marmelad och Den skrattande kon-ost till mackorna. Till detta skulle man få te men jag orkade inte vänta...
Vi fick vänta ett tag, hon t.o.m. låste dörren så att vi inte skulle komma in och störa henne. Så hungrig fick jag stå och vänta tills jag fick en sån där tallrik, och mitt ägg smakade pyton (jag som tycker om ägg =( ) så det gick inte att äta...

Sen bar det av på stadsvandring i regnet. Gudien pratde någorlunda bra svenska,men hon frös så det blev en kort vandring eftersom alla höll på att frysa ihjäl. Efter det stannade alla till på Doubble Coffe (alla 25 per) och fikade, jag fick min efterlängtade bananlatte!

Från vänster: Stadsvandring i regnet, min efterlängtade bananlatte!, Nattis våfflor som var supergoda!

Slog till på en billig lunch jag och Emelie och köpte mat och åt på hotellet. Yoghurt, bröd, den skrattande kon-ost och lite fruskt och en bulle! =) Sen skulle vi på guidad busstur, där vi också fick chansen att slumra till litegrand ;-)
På vägen fick man se en jättevacker katedral så den tog Anders oss till efter bussturen och jag köpte en liten ikon där det står på ryska på baksidan. Sen traskade vi hemmåt, efter ett kort stopp i den billiga gallerian Origo, men jag och Hanna stannde inte länge, hade varken ork eller lust. Så vi ick hem och tog en lååång dusch och vilade innan vi skulle på middag på Fridays.

Det blev hamburgare och en stor cola för 6.50 latt(typ 85svenska kronor) och sen gick vi på biljardhallen. Jag drack en Erre-drick (döpt efter Malin i vår klass som kallas Erre) och en gin och tonic. Sen skulle vi på dansklubb.
Efter en promenad över nästan halva stan hittade vi ett ställe där alla kunde komma in: Roxy, men vi var tvungna att springa tillbaka till hotellet för att ha inträdesbiljetter (men hotellet låg typ 200m därifrån så det var lugnt.) Sen festade vi, tog två rundor Tequila med svenska nubbevisor innan (samt Nationalsången) och sen tog jag och Mickis en för oss själva.
Stället hade tjejer som dansade i burar, varav den ena hade "hotpants" i leopardmönster - men som typ var hipsters... hehe! Samuel var ganska nöjd på ett ironiskt sätt och alla drog vi en dans runt vardera bur (två stycken). Den ena tjejen hade jättehöga skor som fysiskt sett skulle vara omöjliga att dansa i...
Sen traskade vi hem och satt och passade på Emelie som hade fått för sig att testa på Absinte, vilket det finns en anledning till att det är förbjudet i Sverige... Men hon klarade sig och somnade tillslut.
Jag somnade också tillslut och sov gott till ca. 8 nästa morgon.

Från vänster: Malin och Aleks på bussturen, middag på Fridays, på biljardstället, Petra bakom de tomma tequilaglasen haha! och sista: Erre och Katja kom dit tillslut med Karin och Christoffer.

Lördag
Anders ville visa oss de stora marknaderna som fanns på andra sidan järnvägsspåret, så på morgonen traskade vi dit, efter att ha ställt in väskorna i bagagerummet. Jag köpte en tvål som luktade persika, ett nagellack med glittrande stjärnor i och en ny glasnagelfil! detta var billigt och bra och ikväll ska jag ha mitt nya nagellack =)
Det var jättekul att se att det fanns typ nästan vad man ville, plus lite till!!! En annan marknad som Anders ville att vi skulle se var tjuvmarknaden: där de säljer saker som folk har blivit av med. Spooky...
Så vi traskade dit med Anders, (jag, Hanna, Christoffer, Samuel, Nattis och Diana) i det snöiga svinvädret, och kikade lite på vad som fanns att köpa. Du kunde köpa en leksaksnapp som hade fomern som en snopp - om du JÄTTEgärna ville! Jag höll på att skratta på mig(för d va ju så äckligt) men dom andra tyckte bara det var äckligt...
Hanna hittade ett pärlhalsband i äkta plast och Christoffer och Samuel hittade en riktigt snygg väska!
På tjuvmarknaden

Men tillslut blev det för kallt för mina tår och hela mig och Hanna, jag och Anders lämnade de andra på den läskiga marknaden för att leta upp ett lunchställe. På vägen tog vi varje tillfälle att gå in i en butik för att söka skydd för regnet och snön och blåsten, men tillslut hittade Anders ett ställe medan jag och Hanna tog ut pengar. Det var ett mysigt ställe och det var bara jag, Anders och Hanna som var där och åt just då. Kycklingsallad med te fick det bli för mig, dom andra tog samma men drack cola.
Skyddade oss från kylan genom att köpa bullar och choklad

Vi kände att vi behövde bli lite varmare så när Anders vände av mot Natruhistoriska musset (eller liknande) trampade vi hemåt och stannade på ett fik (Doubble Coffee hehe) och jag drack en Choc au lait (hur d nu stavades) det var iaf en chokladbit på en pinne som man stoppade ner i en kopp med varm mjölk. Hanna drack något som visade sig vara iste, samt en latte, för att bli varm. Ut i kylan igen för att komma till Rimi där de andra: Diana, Anna, Mickan, Nattis och Emelie var. Jag och Hanna handlade bröd, Nutella, yoghurt, torkade bananer, bananer och juice till resan.
Till vänster: Hanna och jag fikade en sista gång på Doubble Coffe, se vilken romatisk bild med mig och Hanna och hennes iste! Till höger: min Choc au lait (hur d nu stavades)
Katja på båtterminalen

Klockan tre (lettisk tid) samlades alla i klassen på hotellet och det bar av till färjan. och vid fyra (lettisk tid) var vi väl på färjan och jag somnade och sov i två timmar innan vi skulle samlas igen vi 6(svensk tid) för att sjunga för Erre och äta middag.
Jag och Hanna mumsade i oss våra mackor med Nutella och jag köpte en pizzabit till. Den här resan gungade det ungefär hundra gånger så mycke som rean till Riga så det var mindre roligt. Som tur var hade Hanna bjudit mig på en åksjuketablett så jag mådde toppen! Köpte make-upborttagning till mamma och massa godis till familjen innan jag och Hanna gick tillbaka ner i hytten för att sova lite till. När jag vaknade hade jag ingen lust alls att gå upp men de tjatade så. Vi gick och kollade var de andra var men hittade bara äckliga fyllon. Men tillslut mötte vi Malin, Aleks och Markus som sa att de var i Erres hytt.
Där satt d e å sjöng och vi fick höra Karins låt: Vi drog till Riga, som handlade om vår klass och den sista tiden som är. Blev nästan ledsen och nu har jag fattat hur mycke jag kommer sakna den här klassen. Trots alla skillnader i hur alla är tycker jag ändå om många, och kommer sakna dom.
Grattis Erre!Vi drog tillRIga!Party på båten!

Missade showen den här gångem men några danade lite innan vi antog kareokeutmaningen igen.
Än en gång sjöng jag inte men det var lugnt, det räckte och blev över med att de andra sjöng.
Efter kareoken drog jag och Hanna oss ner till hytten för att sova. La mig ca 1:45 svensk tid och somnade säkert på max 5 min!
Karin och ErreCatgirls Grrr (Erre och Petra)Party party!

Söndag
Klockan halv åtta lite drygt var det dags att dra sig uppåt, men var inte ur sängen förns 8. Båten skulle anlända kl. 9:30 så blev fruskost och packning. Det räckte.
Mickan och jag hoppade på buss 1 och vid kvart i elva var jag hemma och satte mig vid frukostbordet. Här hemma har vi goda ägg jämfört med där, och det hade mamma kokat idag =)
Hemma igen

Nu ska jag skriva lite PA och ikväll ska jag på Isaks och Emils skiva med Lis och Rebecka, jippie!

Vi drog till Riga, vi drog till Riga, vi drog till Riga, vi drog til Riiii iiiig aaaaaaaa!!!!!

Tack klassen för den här tiden!

Alla bilder går att hitta på http://smultronglass.bilddagboken.se/

Klassen i Riga 18-22 april

Imorn lämnar vi Sverige för Riga, nästan hela klassen!
Ska vara där till på söndag och besöka massa spännande platser.
Har dock inte kunnat ta in att vi åker imorn med allt skolarbete, börjar snart gråta, har ont i magen - så stressad är jag! Kom på att vi inte har equation editor här hemma så kan inte göra klart rapporten hemma...
Men imorn efter fysikprovet kommer det nog kännas lite mindre tungt på mina axlar, har ju knappt pluggat men vad kan man göra... Är så trött...

Försov mej imorse, skulle mött Emelie kl. 11.50 i skolan. 12.21 vaknar jag av att hon ringer å frågar var jag är...pinsamt... Men jag var där kl. 13 å vi satt i skolan till 15 å fixade, sen gick jag hem å pluggade fysik, som jag har gjort till nu...

Aja, ses när jag kommer hem!
Då ska jag på Emil å Isaks skiva, kul!

var på Björns skiva igår! Superkul =)
Fick sitta i fulla Björns knä, han e ju en riktigt rolig typ, kul att jag har lärt känna honom! =)

Får se till att träffa honom mer ;-)

Nu ska jag packa klart!
Kram på alla!

Ett inlägg...

JAG HATAR SKOLAN!
OCH: JAG HATAR ATT MITT UNDERBARA LOV ÄR SLUT!!!

Så, då var det sagt

Den asiatiska tapas-baren!

Vaknade först 8.47 av att nån j*vel spikade i F's hus, men lyckkligtvis lyckades jag somna om efter några svordomar...
Efter en mysig natt skulle jag träffa Elin, och tydligen Johanna (trevlig överraskning när hon också stod vid spärrarna på centralen!), och fika. Det skulle vara billigt, så vi strövade genom folkmassan på Drottninggatan och till Fåtöljen.
Alla drack vi te, och Johanna och Elin var glatt överraskade när deras kaktus-te var gott! Jag drack, chai, som jag alltid gör där =)

Sen åkte jag/plogade mig genom folk till KTH för att hämta tuniskan jag skulle låna av Hanna för kvällens restaurangbesök. Fick en lång kram av en trött Hanna, som fick en lång kram av en lika trött jag. Sen plogade jag mig igenom staden igen och hem till Fridhemsplan för att byta om och ringa Rebecka och fixa mig och.. ja det var massa att göra, och sen några till saker...
Kom till restaurangen lite tidigare, och det var tur, för tapas-restauranegn vi skulle till, fanns inte! Rebeckas mamma Mia hade föreslagit denna men den har inte funnits på ett halvår... Dock fanns där en asiatisk restaurang som tydligen hade mottagit Rebeckas bokning, "vi har smårätter" (ja, fyla små lättel). Men det blev bra, lite lång väntetid på maten dock. =(

Var tvungen att åka hem direkt efter middagen, skulle ju vara i kyrkan kl 8 nösta morgon, och inte för att be =P Skulle repa med konfirmanderna...

Nu sitter jag här efter repet, några timmar efter och är fortfarande helt slut! Ska vara där 8 imorn med, å då e konfirmationen, kl 11...
Ska skriva klart mitt tal till dom nu, kommer tillbaka imorn och berättar mer om konfirmationen...image15

En gammal blog

Hittade detta i en gammal blog

Du kommer ihåg första gången du såg mej

Du ringde mej när jag hade sprungit till bussen efter den där gången när vi träffades ute för första gången

Du följde mej en bit hemmåt när vi hade varit ue

Och ändå tror du att jag ser sig som vem som helst

Är det fortfarande såhär?Jag hoppas inte det.
Har haft en supertid, men jag vet, jag måste ta upp det förr eller senare, det behöver ingen tala om för mej...

Du kommer ihåg första gången du såg mej - vilket inte jag gör - jag kommer ihåg ett annat

- vilket gjorde mej paff

Du följde mej en bit hemmåt när vi hade varit ute - för att senare få veta att du kunde följt mej hela vägen hem...

Och ändå tror du att jag ser sig som vem som helst - vilket du inte är
Du säger sånna där saker som jag behöver höra - när jag var sur 3 sek innan
Du bryr dig om mig
Du tycker inte heller om att vara ensam

Så vad håller vi på med egentligen?
Vad vill vi egentligen?
Vad vill jag egentligen?

Jag vill inte sova ensam imorn...

"Varför är du så söt?"

Borta bra men hemma bäst

Jaha, så var man hemma igen!

Som sagt så åkte vi till Umeå i fredags, åkte vid tre så var där vid fyra och mina söta små systerdöttrar, med Emelie och Mattias, var där och hätade oss. (BONUSFAKTA!!!: Bingo Rimér satt bredvid min mamma på planet! ;) hahahaha!)

Aja, kom dit tryggt iaf och åkte hem och fick i oss lite middag, mums och fick gosa med fem veckorsvalpar!

Sen såg vi Apocalypto, och tillslut fick jag se slutet! Riktigt bra film! Se den!

Lördag morgon: Vaknade vid kanske halv tio men tillslut efter mycket flickor och skratt och spring i trappan och prat så pallrade jag mig upp vid 9.50. Då var de flesta vakna men Emelie låg fortfarande i sängen, tills Kiara kom och började bita henne i armen ;-) duktig hund!
En lång frukost senare var hela komoöshounet  (mitt nya ord som är engelskt men som inte går å stava till = hela karusellen var igång!)
Mat skulle lagas, godis skulle inhandlas, dukar skulle strykas, Cecilior och Emelieasar skulle duschas, barn skulle kläs på och sättas upp hår på, Pontusar skulle ordna saker, det var alltså en hel del att fixa!

Vi började iaf med att jag, mamma och Emelie gick en promenad på typ 5 km med en halvgalen superfin hund, som jag inte kommer ihåg namnet på just nu, och sen duschade jag. Sen skulle jag stryka dukar och sätta upp barnens hår och duka i sammarbete med min bror.
Emelie skulle duscha och ordna andra saker.
Mattias lagade maten.
Mamma och pappa var och handlade godis till påskäggen
Barnen lekte, det var alltså full gång i huset!

Sen kom tillslut alla. Maria, Elias, Niklas och hans barn Samuel och Edvin kom först. Sen Ove, Mattias pappa, sen Anna, Hannah och Elin. Tillslut kom mamma och pappa in i huset efter att ha fixat klart me påskäggen och jag och mamma hade gömt dom.
En trevlig middag var fixad. förrät ordnad av mina kära systrars mamma Anna och mat ordnad av Mattias the chef och efterrätt = världens godaste chokladtårta, ordnad av min kära syster Maria! Det var den godaste chokladtårtan jag ätit typ och maten var oxå super!

Sen blev det singstar för "mellanåldrarna" (inkluderar barn under 20) och sen började folk droppa av...
Vid det här laget hade min mage nästan spruckit efter all mat, tårta och godis!

Igår hade vi en lugn morgon med fika i solen, då alla 10 6-veckorsvalpar fick gå ut för första gången! ÅÅÅ så söta dom va! Sprang omkring som små råttor runt fötterna...

Sen bar det av till flygplatsen, kom inte med första planet så fick bli ett besök hos Godishuset (om man inte redan hade ont i magen av allt godis (som jag typ hade) )
Åkte med Malmö Aviation, och jag kom på när vi fick veta att vi skulle åka me dom att: bilen står ju på Arlanda! Hahahaha! (Men pappa hämtade den idag)

Idag har mormor varit här på lunch, skulle varit fem till men det blev endast hon =)
Ikväll var Hanna här och vi drack te och snackade skit, tyvärr kunde hon inte sova här, hon ska ju till skolan imorn, men ska träffa henne efter hennes jobbintervju med Kamal imorn!

Detta blev ett långt inlägg men hade ju inte chansen att uppdatera under resan...

(Ja Martina, jag vill gärna komma på eran skiva, har redan blivit bjuden av Rabi och Elisavet och Sofia och Johanna och nu du =D men vem fixar en biljett och när e den? )

Vill oxå på Monday Bar!

Jag vill oxå festa! Jag vill oxå gå på Monday Bar grejen! MEn 1. Fanns inga biljetter 2. Jag hade inte råd att lägga ut 280kr + dricka för en kväll... Men nästa gång!

Så, nu vet du vem han e... Dock kan du inte se honom me samma ögon som jag gjorde på den tiden.
Kommer nog ingen att göra, Lisa kom ju inte ens ihåg d.
Nu är ni på samma ställe, Monday Bar grejen... som du sa igår "kändes konstigt när Gustav sa att han skulle dit"
jag: "vadårå?"
du: "asså, du å han, jag å du..."
D e väl sant kan man tänka men ändå, hur gammal va jag då...15? D e ju ett tag sen. Jag vill inte ens komma ihåg d å du vet att jag inte vill prata om d.

Köpte biljetter till Björns skiva idag iaf, ska bli kul, inte en lika tråkig måndag som det brukar vara efter lov, den här slutas iaf med en studentskiva, DEN FÖRSTA studenskivan för året!

Umeå imorn! =)

Suck...

Välkommen till min värld Emelie, fast det är ingen rolig värld...Om d inte funkar, stick från min värld direkt. Jag är ju tyvärr fast, men ska försöka ta mig ur när jag orkar... Inte just nu.

Jobbig dag då man kommer till skolan 8.10 och får veta att man inte ha fysik!

En rolig kväll: konfirmander, Ingemar Johannson, Clowner utan gräner och sovsällskap!

Lov efter imorgon!

Har en paus i mitt pluggande...

Jag är sämst på plugga och så är det, jag har väääldigt lätt för mig att ta en paus om jag sitter, som nu, vid datorn. Och nu är det en sådan paus, måste ju får berätta lite för er om mitt liv!
Har kommit fram till att denna blogg är pojkförbjuden, ni tjejer får läsa men boysen får hålla undan sina små näsor..

I söndags åkte dom iaf, efter en toppen lördagskväll! =) Älskar mina skåningar, och Jian var med vilket var roligt, och så va ju Sebbe med, skön kille som jag gärna träffar mer, och han bor ju typ runt hörnet!
Saknar dom redan så jag blir ledsen, men dom kommer ju den 7 (lr 6:e) maj!

Igår satt jag i konfirmationsmöte i två timmar och sen travade jag hem till historieböckerna och satt med dom till 22.45... (med en paus för midag med mamma och Ice Age)
Fick inte ens träffa en viss pojke, fast det var jag som stoppade mej och sa att jag skulle plugga, och det gjorde jag! Satt hela kvällen och kom faktiskt framåt med min uppsats om USA och deras invandring från 1800talet =P  Är liiite intressant iaf! ;-)

Nu sitter jag iaf här ensam, han kommer inte komma hem tidigt, han försöker lura sig själv =)
Ska träffas imorn istället efter mina konfirmander (båda grupperna) och Ingemar Johansson samt Clowner utan gränser!!! =D

På fredag åker vi till Umeå och alla valparna! Syrran har en kull 1 månaders, 1 sex veckors (typ) å nån mer! Fatta!
GOSA GOSA GOSA!

Blir ingen mondaybar kryssning eller någon mondaybar kväll nu på torsdag, biljetterna var slut till båda som det ser ut, men Hanna och jag ska ha vår egen "kryssning" på landet, som Hanna sa, en kryssning på land e ju toppen! haha!

Snart ska jag ta kort på klänningen jag köpte i fredags så alla kan se hur fin den e!