Home sweet home

Jag är tillbaka i min underbara hufvudstad!!! I måndags tog jag (nästan allt) mitt pick o pack o satte mig på Öresundst¨get mot Lund för sista gången som skånebo. 6 väskor, varav en gick sönder, senare satt jag på flygbussen och kände det som om jag hade sprungit ett maratonlopp... Detta förklarades senare när jag la upp 4 väskor på incheckningsbandet och vågen sa: 64 kg! Dom bjöd på 14 av dessa kilo (man får endast ha 20 kg...) så jag fick betala för 30kg=900kronor... dyrt men ändå billig flytt.
Fredrik mötte mig på Brömma Flygplats o sen tog vi oss hemåt. Jag kan inte ens  förstå att jag tog mig framåt med 6 väskor, men det gick! Men jag är väldigt glad över att Fredrik kom!

Veckan innan var vi på skidresa, himla roligt! Ska inte skriva så mycke om det, skulle ta för stor plats o ingen skulle läsa det, men kan lägga upp lite bilder som visar hur kul vi hade:






Vi var iaf i Hamra i en vecka, jag och alla skåningar! Vi åkte skidor/snowboard/blades o drack öl, groggar o åt massa god mat! Jag och Eva fyllde år under resan så sista kvällen, innan jag, Eva o tre till satte oss i bilen för hemfärd, åt vi jättegod middag på Wärdshuset där vi bodde =)

   



 

Sen jag har kommit hem har jag varit i skolan, ätit middag med min kära Hanna och i fredags var vi på Lilla Pakistan för att fira mig och mamma och igår var jag barnvakt.

Inom en snar framtid ska jag packa ner allt igen och flytta! Ska flytta in i Hannas lilla etta på 18kvm. Ser verkligen fram emot att flytta, man har ju blivit lite van att bo själv, så för att jag och mamma ska bevara vår fina vänskap tror jag att det är en bra idé...

2 veckor

Om 2 veckor flyttar jag hem till hufvudstaden igen. Ska bli både skönt och tråkigt. Har haft det toppen här nere, men har inte haft så mycket att göra senaste tiden och då saknar jag verkligen pulsen i sthlm! Dessutom saknar jag Fredrik så det gör ont! När han åkte förra söndagen trodde jag att jag aldrig skulle sluta gråta... Som tur var var vi ensamma på stationen och jag behövde bara gå in och lämna en film på vägen hem - och jag hade luvan på mig... För varje gång som vi skiljs åt blir det bara värre!

 Nyårsafton blev superlyckad! Maten blev bra, festen höll igång och alla var glada =)

Sen har Hanna kanske räddat mitt liv! Ska troligen få hyra hennes etta i andrahand medan hon provar på att bo med Stefan =) Perfekt iom att jag vill flytta ihop m Fredrik, men han ( och jag ) måste ha en lägenhet för att kunna göra det, och jag kommer nog få spatt om jag måste flytta hem nu när jag har bott själv...

På lördag bär det av till Hamra på skidresa med skånegänget, ska bli skitkul, det är ju ALDRIG fel med skidåkning!!!

Se upp i backen, tio hål i nacken!!!


Så var det ett nytt år

Hittade denna på en blogg och tänkte skriva att jag kunde också sammanfatta mitt 2009:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttat hemifrån!


2. Vilka platser besökte du?
Åre, Norge, USA - Cape Cod & New York, Umeå
     

3. Vad är det bästa som hänt dig år 2009?
Flyttat hemifrån, USA-resan, min storasysters bröllop, träffade Minna!


4. Vad var det sämsta som hände dig år 2009?
Att jag flyttade ifrån min älskling....=(

5. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, kläder/skor, skolböcker
    

6
. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Michael Jacksons låtar, framförallt Speechless från Invicible-plattan då den spelades på min systers bröllop
ÄVen alla Tantrum to Blind's låtar...

7. Blev du kär i år?
Det var jag redan =)


8. Hur var din födelsedag 2009? och vad fyllde du?
Fyllde 21, firade den på Lilla Pakistan med familjen

9. Årets bästa film? 
Oj, vilka filmer kom i år? Harry Potter-filmen var bra, Transformers 2...
Vet inte riktigt - ser så mycket film =)
Stieg Larsson - Flickan som lekte med elden kanske?


10. De bästa nya människorna du träffade? 
Minna!!! 
Folket på Lunds nation...

 
11. Hur skulle du kort beskriva år 2009? 
En ganska tråkigt/vanligt år.. Flyttade dock ner till Skåne för ett halvår och har haft det trevligt här, men saknar hufvudstadens fart o fläkt. Under våren, under allt plugg, besökte jag Lisa i Norge och två veckor av sommaren spenderades i USA - min första riktiga solsemester!

12. Favoritmånad?
I år får det bli april (Norgeresan) och juli (USA-resan)

13. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om Fredrik hade varit nere hos min i Skåne, om jag hade hunnit hälsa på Hanna i Sweitz


Kvällen innan nyårsafton hade vi lite julafton här nere, bara jag, Fredrik, Björn o Adéle.
Efter många försök lyckades vi få till ett fint fot på detta

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
i efterskott...