Grattis lilla pappa!

Idag fyller världens bästa pappa 60!
Grattis pappa!!!


Så bra tycker min bror att det är
(han blundar för han hatar min blixt...)

Ser fram emot en festlig helg i Stockholm!


En underbar lördag

Lördagen blev verkligen en toppendag! Jag kom hem från Lund nån gång efter 12 och Adéle dök upp efter en stund. Där satt vi i soffan, jag var vakfull (Adéles förklaring på min brist på sömn (3.30-9.20), förkylning, besvikelse på fredagen och massa nya upplevelser) och Adéle tyckte jag var skittråkig! Haha! Hon ville att vi skulle hitta på nåt så till slut bytte jag ut mina mjukisar och linne till leggings och favvoklänning och sa: Nu är jag färdig för att hitta på nåt! Hällde i mig en brusalvedon efter min kur av ett glas proviva, ett glas C-vitamin och en kopp te med honung.
Vi bestämde oss för att åka ut till
Klinta för en fika =) Väl där åt vi äppelkaka och drack kaffe och snackade skit, sen gick vi omkring bland alla fina blommor och kryddor. Det var ju så fint väder! Köpte oss varsin majskolv till kvällen och hade det bra.








Sen åkte vi till Rebecka ute i Jularp och tog en lång promenad för att titta på Adéle och Björns blivande hem. (ingen bild på detta dock)

Såhär fint är det här nere!

Vad jag än säger om att jag bor i en liten stad så älskar jag att bo här! Se bara på var jag kan vandra omkring! Lite till höger om denna bild strosar det omrking kor med sina kalvar.

Kvällen spenderades hemma i min stuga tillsammans med Adéle och en BIB med rödvin och masssssa tjejsnack! Vi var båda mycket nöjda med kvällen och gick och la oss vid 12, jag skulle upp och jobba på nationen nästa dag.

Jobbet på nationen var jättekul, vi lagade brunch och sen kom folk och köpte det. Folket var jättetrevligt och som "Herr förman" berättade så får jag gå på fest om jag jobbar en gång till - super!!!


Hjälp!

Jag satt framför tvn och tänkte att nu är det nog dags att göra sig iordning, så plockade fram kläder som kan bli möjliga ikväll och gick sen i duschen. Woaahh!!! Iiiiii!!! AAAAAAaaaaa!!!!!!! Ungefär så lät det när jag står i duschen (har tagit för vana att kolla efter spindlar efter den gången en spindel hängde mellan väggen och duschslangen) och en STOOOR spindel kryper fram över duschdraperiet!!! Nu tror ni säker att det inte var en så stor spindel som jag ger uttryck för men den var MINST 5 cm mellan bena, och 10 när den sträckte ut dom! Skickar mms med spindeln till Fredrik och Adéle och Adéle ringer ochförsöker coacha mig i hur jag ska få ut den, men jag är som förstenad. Det slutade med att jag iaf stog med en handduk i handen, tanken var att jag skulle fånga den, men jag kunde inte. Sen ramlar den ner på golvet och springer in bakom lite kartonger som står där inne och då tog jag mod till mig och duschade, med en ständig blick mot hållet där spindeln befann sig.
Börjar tro att jag har en mindre fobi, såhär rädd har jag aldrig varit, jag kunde verkligen inte förmå mig att försöka ta bort den. Den lilla spindeln som kröp i duschen tog jag hand om genom att fånga den med moppen och har en spindel uppe i taket i sovrummet (men den stannar där) som jag blåser på om den tänker röra på sig så det är lugnt, men den här var så stoooor!!


Förstår ni min rädsla?!


Nu börjar studentlivet!

Idag tog jag tag i det och gick med i Lunds nation! Nu ska jag bara betala in så kan jag göra min tenta utan att oroa mig =) Dessutom blev jag tillfrågad om jag ville jobba lite på nationen, jo visst det lät ju kul, så på söndag ska jag hjälpa till med brunchen på nationen! Yes nu börjar studentlivet! Och imorn ska man ju på fest på nationen så det där med att oroa sig för att inte lära känna nån kan vi ju strunta i just nu!

Sitter här i min lilla stuga med en kaka, en kopp te och Dobidoo, och är förkyld. Detta suger! Har varit frisk frisk frisk tills igår då ja började känna mig lite seg och idag PANG slog den till, FÖRKYLNINGEN! Var mindre kul i skolan då man inte direkt vill snyta sig högt o ljudligt inför 30 pers i ett litet klassrum...

Sen undrar jag vad folk har emot Stockholm, hörde två samtal om Stockholm idag om hur man inte ska plugga/bo eller vara där (okej, kanske överdriver men är man förkyld så blir det värre) Killen från Växsjö kände inte direkt att det var hans stad, och visst, hur stort är Växsjö egentligen? Sen var det några som pratade om det och jag är ganska säker på att tjejen var från Stockholm men hon skröt om att hon var minsann den enda av henne polare som har stannat i Skåne. Kul för dig! Hur man än vrider och vänder på det så är Lund en liten stad. Centrum är som att sätta ihop Fridhemsplan och Odenplan, det jag saknar är de där småaffärerna man kan gå in i och hitta massa strunt - jag saknar In&Finn! Och så har jag inte hittat en enda piercingstudio... Om Lund är större så gör dom ingen bra reklam för det de har att erbjuda... De har inga affärer, vad jag har hittat, som säljer näsdukar för 10spänn, schampo för 15kr eller sånna där byttor man har när man gör fotbad/tvättar BHar!!! Nä, Lund är en stor liten stad.

Men nästa vecka bär det av till hufvudstaden, då ska jag gå på In&Finn, kolla in SwahiliBobs nya piercingstudio och se på den vackra staden!

"Stockholm stockholm stad i världen, stockholm stockholm världens stad!"


Västerbron under sommaren


Framför slottet, behöver jag säga mer!


Karlbergskanalen (återigen, vatten MITT I STADEN!)


Sen har jag bevis på att jag faktiskt bor i skogen, här är nämligen min kompis igelkotten som bor vid mitt hus


Om en vecka...

Om en vecka, på torsdagen, kommer jag få pussa på min älskling, efter en månad! Efter detta får det inte dröja så länge innan vi ses igen!

På fredag blir det party party med gamla Alvikare! Madde har inflyttningfest och jag o Anna ska dit, woho! Har inte träffat Madde på flera år så ska bli kul att träffas igen, och hennes pojkvän =) Ska bli kul att se vem hon har blivit och om vi fortfarande kan ha kul (vilket jag INTE tvivlar på!)


Idol 2009

Jag är fast, har nu sett alla avsnitt och ska se vidare imorn... har aldrig följt det tidigare men nu så! Och tur var väl det för jag har sett en glimt av Elin som jag jobbade med i somras och idag var John Donaldsson, som jag och Sanna åkte på Sunday at sea med, med och kom vidare!! Om han kommer vidare till fredagsfinalerna ska jag rösta, rösta rösta rösta! Han är trevlig, grym och en schysst kille som kommer vinna många tjejers hjärtan!

http://tv4play.se/noje_och_humor/idol?videoId=1.1205580&selId=1.1191614&currPage=0 
Han dyker upp efter ca 36 minuter=)


Step idag,  core igår! Jag och Adéle är på g!!!

Men imorn ska jag soooovvaaa! Har inte sovit ut på jag vet inte hur länge så imorn ska jag sova sova sova! sen ska jag gå upp och plugga plugga plugga...



I'm of to bed!


Och det var det vi kallar "helg"

Ja,så var den helgen över... Sitter här i min stuga efter en dag av arbete - känns bra att komma igång igen faktiskt. Provjobbade på Ringsjö Värdshus idag som servitris och jag känner att de gamla tagen sitter i, jag kunde fortfarande inte sitta ner i 5 minuter och äta klart min mat, haha! Hade hand om ett sällskap på 11 pers (första dagen på jobbet!!!) och klarade det väldigt bra skulle jag säga. De var väldigt nöjda, både min chef och de som jag tog hand om. Dessutom är det ju inte alls som jag är van vid, detta är ute på landet dit det inte kommer särskilt mycket folk - idag tyckte de att det var mycket, och det kan jag hålla med om. Det var två stora sällskap och mitt, samt lite allmäna matgäster - alltomallt...hm...max 100 gäster på hela dagen.
Fick jättegod mat, lax med getost och även en överbliven chokladtårtebit!!! =) mums! Alla var supertrevliga som jobbade där så det kan nog bli bra.

Servitrisgänger på Linanäs sommaren 07!

Imorn ska jag få klippa mig JIPPPIII!!!


I'm of to Lund

Idag har varit en av de segaste dagarna på länge, läste 50 sidor i min bok och det var allt jag orkade, shit vad tråkig den är! Tur att vi har en bra föreläsare gällande boken för annars hade jag typ inte fattat någonting... Så ska lysa upp den dagen med att åka in till Anna i Lund och mysa =) Film o snacks! Perfekt!
Har tränat ordentligt denna vecka: löpning måndag, step tisdag och idag löpning, förhoppningsvis imorn med! Det är inte beach 09 som gäller, det är Nyår 09!!!

Here I come Anna!


Jag bor i en liten stad

Igår var jag och Adéle på step på Friskis o på vägen hem tänkte jag på just det: jag bor i en liten stad. Klockan var väl lite efter halv nio och det var helt dött! Statoil är den "affär" som har öppet längst och det är till 22. Ica o Konsum stänger kl 20, så det finns väl ingen anledning för folk att vara ute, men det var ju så mörkt! Dessutom hade jag glömt iPoden så var ganska tyst där jag gick. Hade Lisa Ekdahls låt på huvudet från relaxingen på stepen men det var ju lite ensligt.
Själv är jag van vid att kunna ta tuben halv tolv två stationer till Fredrik, här har inte ens Pressbyrån öppet efter kl 20.

Ska snart till skolan - ha en bra dag!

Livet börjar ta form

Igår var vi som sagt på fest, hur kul som helst, och jag o Adéle som var lite tveksamma haha! Så skulle jag kunna bo som student, det var små ettor med kokvrå o dusch/toa, men man kunde även gå ut till ett stort rum och träffa folk (det var där festen var). Så det var som ett korridorsboende fast man hade sin egen mat i sin lägnhet! Toppen!

Livet här nere börjar ordna upp sig, tog ner 23 kg grejer till i torsdags så nu ska jag ha allt här - förutom inomhusträningskor! Kom på att jag glömt dom när jag va på tuben till Alvik men orkade inte åka hem, för att ta ett senare plan. Ska ju hem när pappa fyller 60 så det löser sig. Ska börja inhandla lite prydnadssaker, ljus o ramar etc. nu och göra det mer till mitt.
Hade skola i fredags och köpte dessutom en av böckerna - "Socialpsykologi - en introduktion" - som jag har roat mig med att läsa 7 kapitel ur idag medan Adéle jobbar.
Ikväll blir det "Män som hatar kvinnor" - äntligen! - och söndagsmiddag m Adéle o Björn. Är ju som ett studentboende här, är typ aldrig ensam, och som det är nu är det nog tur för jag saknar Fredrik så himla mycket! Vill knappt erkänna det men när jag pratar med honom på telefon vill jag bara att han ska vara här så jag kan krypa in i hans famn. Stackarn är dessutom sjuk och jag kan inte vara där o ta hand om honom!

Poster Män som hatar kvinnor (2009)
(bild lånad från
http://www.moviezine.se/)



Imorn får jag äntligen mina CSN pengar så det blir till att börja betala av sina skulder - hyra, pappa, Adéle.. o köpa böcker. Sen skulle jag vilja köpa den där koftan jag hittade på MQ...500 spänn kan jag väl få lägga på mig själv nu när jag har klarat min tenta å allt...



Godnatt

Kom hem för ca 1 timme sen från en rolig fest i Malmö - ett studenthus med massa kul folk - Adéles o Björns kompis har fyllt år =) Men nu är jag så trött så ska sova...

Godnatt!

Saknar mina bebisar!

Älskling!!!


Min Hanna - här på väg till jobbet förra året


Sessan Kul

Min Lillprins Bus - som på bilden hade bestämt att han skulle minsann med till Skåne!


Första skoldagen

Japp, idag börjar allvaret! Om ca en o en halvtimme ska jag ge mig av mot Höör Station för att åka in till Lund o gå på introduktionsmötet för Socialpsykologi. Sen bär det av upp till hufvudstaden för att gå på begravning imorn... Inte den roligaste anledningen till att åka hem, men man måste ju göra tråkiga saker också. Något roligt med resan är at tjag får träffa Sessan Kul, vår nya katt, och se hur hon och Bus har kommit överrens. Mamma berättade att de hade nosat på varandra idag, hihi!
Fredrik åkte hem igår, och då har jag tur som har Adéle här, för vi bestämde att vi skulle äta middag hos mig. Annars hade jag nog suttit o deppat, eller spelat Sims till typ 3 på natten... Men får träffa fredrik imorn lr nåt så jag ska nog klara mig, tänker mest på hur det kommer vara sen =(