En dag i solen

Hemkommen från Umeå for jag hem och duschade, kollade FB och bytte om till mer intervjuanpassade kläder - vid blus och mina snygga Tigerjeans tillsammans med en kofta och mina nya vita skinnskor.
Bussen var dock inte min vän så det blev en lite spurt från Hötorget upp till Karlavägen = springa hela Kungsgatan och Sturegatan...

Igår var mitt yrke leverantör: jag skulle leverera en valp till min syster. I måndags ringer min käre syster och säger "jag har köpt en hund, och den kommer från Finland till Stockholm imorn" det fanns då två alternativ: hon kunde åka ner, umgås med mig en stund och sen åka hem ELLER så skulle jag ta emot hunden från hennes kompis (som också köpt en hund av samma kul och hade hämtat dom i Finland) och flyga upp med den och umgås med syster där.
Det blev alternativ nummer 2!
Så ungefär halv elva igår kom leveransen: en liten Jack Russel valp vid namn Lilla My.

Sen satt vi hemma i min pluttelgh tills vi åkte till pappas jobb för vidare resa mot Umeå.

Handväskan var bästa stället att sova på - helst i....

Tänk vad den lilla fick gå igenom - färja, bil, buss, bil, flyg, bil...

Efter att pappa skjutsat oss till Bromma flög vi upp till Ume där syster mötte oss vid flygplatsen. Sen åt vi massa god mat tillsammans med mina kära systerdöttrar och sen var det dags för min systers lillasyster att gå på hoppträning. Så jag fick sitta och titta på - ridning är spännande =)

Kvällen spenderades sen i köket med godis, chips och vin! Somnade på en halv sekund, och det kändes som att jag behövde gå upp efter en sekund...


Idag var intervjun för att jag ska få jobba extra i receptionen på mammas jobb. Det gick bra, var mest för att jag skulle träffa dom jag ska jobba för... Sen satte jag och mamma oss i solen och drack kaffe och snackade skit =) Jag ville dock ha mer sol så jag köpte en glass och spatserade mot Jarlaplan. Där satte jag mig på en bänk i solen och tog sen bussen till Odenplan.



Sen kom jag på det fantastiska: varför inte sätta sig i solen och plugga! Hade ju med mig alla papper... Så på väg hem hittade jag ett fik med uteservering och köpte en superdyr smoothie och satte mig i solen med papprena.



Nu sitter jag dock utan skor, har världens skavsår av mina nya skor... Ska träffa mamma sen och dricka vin och så bjöd hon in mig på middag hos henne o pappa - vilken toppendag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack lillayster för den super-braiga leveransen!!

Lycka till i receptionen nu oh njut av våren tills vi syns igen! Då attans måste jag få se din nya lägenhet!

Kram

2010-04-18 @ 13:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback