Hemma efter en vända i hufvudstaden

Det var ett tag sen jag skrev, men har inte kännt att det har funnits något att skriva om, och jag känner inte att jag måååste skriva...

I helgen har jag varit uppe i Stockholm, hade ett möte med de jag ska jobba med på Ungdomscaféet 61an som vi ska starta i vår, ett sammarbete mellan Stadsdelsförvaltningen Kungsholmen, Frälsningasarmén, St. Görans-, Essingen- och Kungsholms kyrka. Rädda barnen är även med på ett hörn.

Mötet var lyckat, men det var tiden runtomkring som var behövd. Att få träffa min pojkvän efter 6 veckor, min familj efter nästan 3, Minna efter jag vet inte huuur länge och så fick jag även träffa Aron i kyrkan =)
Åkte hem redan på torsdagen för då fick vi som jobbar ideelt inom vår kyrka en trevlig middag och en liten julklapp =) Så där träffade jag även Helena, vår pedagog som jag jobbar med, känns konstigt att inte träffat henne på så länge.

Jag börjar känna mer och mer att jag vill flytta tillbaka till storstaden, det är min naturliga miljö.. Det är inte det att jag inte har det bra här nere, men jag behöver lite mer "GO!" - tyvärr får man det varken i Höör eller Lund - Lund är en liten stad!!!

Aja, tillbaka till Stockholm. Halva fredagen spenderades i famnen på Fredrik, ville ju inte släppa honom när jag väl fått tag i honom! Var dock tvungen att sitta 1,5 timmar nere hos husläkaren, var tvungen att få mer medicin och kom liiite för sent för att vara högt upp på listan... Sen gick jag tillbaka til famnen=)
När Fredrik ändå gick tog jag mitt andra bad på två dagar(sammanlagt blev det tre på 4 dagar) Tände ljus, hällde upp lite "skruvar" och kokade en kopp te. Sen läste jag vidare i första Twilightboken!
På kvällen hann jag först ta ett glas vin med min mamma på ett mysigt ställe och sen var jag och Fredrik o åt på
Pompeii, vårt stammisställe, och sen gick vi till RoQ och kastade dart, drack öl och umgicks med Astrid och Johan som kom dit =) Var trevligt att träffa lite folk!
På lördagen var det ju mötet, men efter det åt jag och Minna middag hos mig och såg lite av Sgan om Ringen, tills pappa o mamma kom hem o meddelade att vi skulle se Hajen - pappa beordrade det i stort set.. Fredrik kom även till mig så fick jag sova i famnen.  =)

Söndagen var allt för kort, var på adventsgudstjänst med mamma och Minna, och det visade sig vara Aron som höll i den så fick krama om honom också! Sen köpte vi med oss lussebullar hem och fikade, På eftermiddagen, efter att ha rensat bland ca 500 McDonald'sleksaker, var det adventsglögg hos Fredrik, men fick inte sova med honom då, eftersom jag skulle upp så tidigt...

Efter en trevlig helg är jag till slut tillbaka i min stuga och har just ätit färdigt min efter-spinning-middag.


När jag var hemma fick jag rensa bland lite kartonger med saaaaaker och gissa vad jag hittade: mina GoGo's och Pogs!!! haha, utmanade min bror men han var inte så på..




Jag rensade även som sagt ca 500 McDonaldsleksaker och hittade en massa fina - kvaliteten har varkligen minskat...


Kommentarer
Postat av: Linnea

sv; YES WE CAN ! :)det är verkligen fint att vara lång, men jag blir nästan två huvuden längre än mina kompisar haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback