Kroppen är inte gjord för detta

Igår vid ungefär 01:15 kom jag innanför dörren, hemma, efter en 5 dagar lång Åre resa. Jag var trött, hade ont, glad för att få sova med Fredrik och lite ledsen för att resan var slut. Men jag hade inte pallat en dag till, jag lovar!
Kroppen är inte byggd för att klara med 4 dagar med skidåkning, after-ski (även om den hölls hemma i soffan), förfest, utgång, fyllekäk och lite lagom lite sömn. Men det var kul!!!

Kom dit vid 08:00 på morgonen i söndags och fick veta att vi inte fick lägenheten för ens vid 16... Så vi packade in alla saker i grannarnas lägenhet och lufsade ner till Hanssons skiduthyrning (när den öppnat). Sen var det skidåkning halva dagen, tills Stinas skidor hamnade i fel händer (en man tog fel skidor) och jag och Hanna hade ingen lust att lämna henne alldeles ensamen. Så efter ett till, kanske två(?) åk rörde vi oss hem till Stina. Hon hade fått rätt på sina skidor och vi fick komma in i vår lägenhet.
     INSTICK: En rolig händelse under resan var just nu. Hanna gick upp för att hämta nycklarna till lägenheten. På vägen ner för trappan tappar (!!!) hon en av nycklarna så den åker ner i en springa i trappan och där får hon inte tag på den. Vi försökte med salladspinsett, men nej..så det var bara att gå upp till receptionen och erkänna olyckan. Hon bara skrattade i receptionen och sa att det var första gången hon hade varit med om detta. Fastighetsskötaren blev tillkallad och vi fick visa var nyckeln låg. Eftersom den enda(typ) lösningen var att fiska upp den med ståltråd gav fastighetsskötaren ut på jakt på ståltråd. Tillbaka med ståltråd fiskade han upp den och kom ner med nyckeln till oss. Detta blev ett återkommande tema under resan.

Efter detta äventyr satte vi oss i lägenheten och såg på dålig tv och sen blev det bastu =)
Kvällen närmade sig och turen hade fallit på Hanna att laga middag så vi lunkade ner till ICA jag, Hanna och Stina för att införskaffa frukost, groggvirke och lite snacks.
När vi står i kassan hör jag ett "CISSI!" och ser självaste Niclas stå där vid kassan. Jag visste att han jobbade i Åre men att ha turen att träffa honom trodde jag inte. Pratade lite men sen skulle han handla och vi skulle hemåt. Trevligt.

Kvällens första drink fick jag stå för och det blev Vodka Raspberri och Sourz Apple med sprite. Den "för goda" drinken. 
     INSTICK: Den "för goda" drinken kom av att jag skulle fråga Stina om drinken, samtidigt som jag tänkte fråga om den var för stark --> Är den för god? Så tokigt det kan bli!
Första kvällens förfest var knappast resans bästa...men det blev ju bättre ju längre resan gick.  Utgången gick till Bygget där vi röjde tills de stängde.

image169
Foto: Tom


Måndag:

Upp vid halv tio, upptäckte att vi fått en till man i lägenheten: Daniel hade precis kommit från Thailand. Åt lite frukost och sen ut i backen. Mot Björnen!!! Jag, Hanna och Stina tog en rutt bort till Björnens skidområde - för barn och familjer - eftersom Stina var nybörjare. Perfekt, lagom svårt för en tröttis som mig.
Lite lunch med varm choklad och mackor och sen ut igen, men resan gick snart tillbaka, liftarna stängde vid 15.
image170
Stina
Foto: Hanna
image173
Jag och Hanna
Foto: Stina (med Hannas kamera)

image171
Jag och Jonas på Afterskiin
Foto: Hanna

Ingen bastu denna dag, men Jonas skulle laga mat så vi var spända, han var tydligen en superkock! ;-)
Den "för goda" drinken kom fram ganska snart och sen var middagen redo.
Bättre förfest denna kväll, hölls hos Sven o Tom o gänget. Körde F*ck the dealer tills det spårade ur, lagom till att vi skulle ut, Dippan denna dag.
Blev inte lika sent denna kväll, jag Jonas, Lollo och Stina rörde oss hemåt strax efter 01. Åt lite av resterna i kylen och somnade snart på kudden.

image172
Jag och Ninnie
Foto: Hanna

image174
Jag och Hanna
Foto: Tom

Tisdag:
Stinas uttalande om att vi skulle vara ute i backen halv tio sprack ju totalt, men halv elva blev det. Björnen denna dag med, och idag fick vi sällskap. Stinas pojkvän Erik var med, mötte Sven, Tom och Lollo vid VM6:an och sen bar det av. Senare dök även Johan upp.
En perfekt skiddag, vädret var lagom, snön var skön, det enda som förstörde var mina pjäxor som sabbade mina tår.
image175
Jag
Foto: Tom

image176
Erik och Stina främre
Sven bakre
Foto: Tom

Åkte tills de stängde, sen gick jag ner och bytte pjäxor och sen var det bastu hos Erik och Erik innan middagen, som idag föll på Daniel och Jesper. ---> TACOS!!! Mumsade ett tag och sen, efter en omgång Kings, började det rulla in folk. Då blev det F*ck the dealer igen. Några av killarna hade sprutgrädde med sig..och till slut var det i allas glas. MEn det var nog den roligaste förfesten. Det var helt kaosigt med folk, men jag hade jätteroligt.
Denna kväll gick till Coutryclub (eller vad den hette) och det var hur roligt som helst. Visst, det var sjukt mycket folk och man kunde knappt andas eller röra sig men jag hade jättekul med Hanna, Erik Stina, Jonas och Tom. Dansade hela natten men till slut blev det för mycket och vi rörde oss hemåt. Denna kvällen blev det fyllekäk från Max.
INSTICK: Vi bodde precis ovanpå Max och idéerna om att vi kunde skicka ner en korg till Take Away- luckan förverkligades nästan denna kväll. Daniel slängde ut en korg ur fönstret så gick Tom in på Max med den och Hannas sjal om huvudet - som en påskkärring! Hahaha!

image177
Daniel och grädden
Foto: Hanna

image178
Jag Hanna o Stina
Foto: Hannas kamera (vem vet jag inte)

image179
Jag o Hanna
Foto: Hannas kamera (vem vet jag inte nu heller)

image180
Jag Sara Stina o Hanna
Foto: Hanna
(efter denna bild slutade Hannas kamera att fungera =( )

image181
Det fanns en sån där fin "stripstång" som Daniel invigde och sen hängde hela stället på. Calle lyckades även göra en sån där..stagedive(?) (åkte på allas armar o de lyfte honom)

Onsdag:
Ut i skidbacken, men denna dag blev det bara jag o Stina, o så Daniel, Jesper o Vincent. Jonas hade blivit sjuk tyvärr och Hanna hade ont i sitt knä. Jag och Stina, tillsammans med hennes Erik, Lollo, Daniel, Jesper och Tom, bestämde oss för att röra oss mot Rödkulleområdet. Detta betydde att vi behövde åka upp till toppen och sen ner till VM8:an, upp där och sen ner till Rödkulleområdet. Kan låta lätt men denna dag var dimmig och det snöade. Från toppen till VM8:an tog lååång tid och jag hade jätteont i fötterna när vi väl kom ner. Då bar det upp, men i en sån där "ägglift" i alla fall, och sen ner igen - men mindre dimma nu.
Väl framme var jag så trött så jag, Lollo, Tom och Johan (som precis kommit dit) bestämde oss för att åka tillbaka och åka och äta gratiskorv istället.  Så det bar iväg, och efter at ha fått i mig 1½ korv åkte jag hem för att mysa med Hanna och kolla hur det var med Jonas.  Hanna mådde bra och kom hem precis när jag skulle börja titta på Blades of Glory på Fredriks iPod, som jag fått låna för att ha filmer på bussen (tack igen älskling!).
Strax kom Stina och vi åt lite mackor och sen blev det lite "för god" drink (men med juice den här gången - spriten var slut) och bastu. Tom, Sven och Hannas Erik kom och höll mig och Hanna sällskap i bastun medan killgänget och Ninnie spelade poker i köket.
Den här dagen var det min och Stinas tur att laga middag och för dagen bjöds det på ugnspannkaka med slottssylt och grädde. Mums! Blev lite kvar till kvällen också.
Eftersom detta var sista kvällen skulle den sista spriten drickas upp, men eftersom jag beställt två Xider av Jesper som vart på Systemet blev det svårt. Efter att ha hällt ihop min, Hannas och Daniels flaska hade vi mer än en halv vodkaflaska...men man kan ju alltid försöka, det var ju sista kvällen! Visst, jag hade gärna lagt mig i sängen och sett på film men...

Vi stack till Sven o gänget och körde två omgångar Kings, sen bar det av till Bygget, och flaskan var knappt rörd. (Fortsättning följer...)
Vid Bygget var kön lång och efter ett tag stack Sven och Johan, sen stack Stina och Daniel och Vincent verkade knappt ens orkat ställa sig i kön. Efter ett tag kom vi in. Efter en stunds dansande hittade Hanna Erik och jag och Tom gick för att dansa själva ett tag. De verkade inte hitta oss och efter ett toabesök verkade jag ha tappat bort Tom också. Nu började tröttheten slå in. Jag fann till slut både Tom och Erik vid trappan och meddelade att jag skulle gå hem. Hanna skulle komma om ett tag, var vad jag uppfattade..(tydligen = Hanna är på väg till garderoben, fick jag veta nästa dag. Men spelar ju ingen roll nu) Jag ringde Fredrik på vägen hem och beklagade mig lite, tråkigt när sista kvällen inte blir en toppenkväll. Men alla var trötta och hade ont, så vad hade man väntat sig.
Väl hemma klämde jag i mig två mackor och två glas vatten, sen kröp jag ner under täcket. Nästa dag var det ju packning...

-Ja, om det var någon som undrade vad som egentlugen hände med vodkaflaskan (eftersom när vi vaknade på torsdagen var den fortfarande försvunnen) så visade det sig att Daniel hade tagit med den på en annan förfest och där hade han lyckats tömma den, helt otroligt!-

Torsdag:
Upp o hoppa! Packa, städa, äta frukost, hinna med skidåkning, lämna tillbaka skidorna m.m.
Fick upp alla efter lite skrammel i köket, stackars Jonas sov tydligen där men...
Efter städning och packning var det ut med alla saker och sen inspektion. SEN fick vi åka skidor.
Jag och Hanna var sega och åkte två åk o sen in till Fjällgården för varm choklad. Där hittade vi Jonas som pillade med dator.
Jag fick dock skidabstinens och drog ut och åkte 4 åk helt själv. Alla andra var far far away så jag bestämde att det var lika bra, då kunde jag åka i min egen takt.
När jag kom tillbaka hade Daniel, Jesper och Vincent dykt upp, så medan jag gick och köpte svindyr gulasch plockade de fram Monopol. (Som tur var det buffé på gulaschen så fick ta flera ggr)
Runt halv tre gled vi ner till byn och återlämnade skidorna och gick och bytte om till busskläder. Hann köpa lite godis och ett snapsglas till pappa, sen åkte vi.
Vid 20:58 stannade vi vid Max i Sundsvall och åt middag, sen somnade jag och vaknade upp 20 min innan vi var framme.

Mötte Fredrik vid Odenplan och sen lufsade jag hem med honom och somade med hans arm runt mig, trygg igen =)


image182
Nyår jag och Fredrik
Foto: Adéle



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback