Cecilias modeblogg

Jag tänkte göra premiär som modeloggare! Vad sägs?
Eller snarare tänkte jag beklaga mig lite över modevärlden och alla modeslavar.
Såhär är det:
- Det är oktober, då är det helt okej att ta på sig en lite tjockare jacka aka höstjacka. Detta tolkar inte jag som att "yes! nu får jag ta fram min fina Canada Goose/Fjällräven och visa för alla vilken snobb jag är"
- Det är OKTOBER! Vilket menas med att man tar på sig lite tjockare skor, eller iaf gympaskor, INTE skor med öppna tår, skor utan häl (typ loafers utan häl) eller liknanade. Det ser lite dumt ut, speciellt om man har på sig sin feta Canada Goose eller Fjällräven.
- Bara för att man tycker att ett mode(en sak, en stil etc) är snyggt betyder inte det att det sitter bra på just dej, tyvärr, men så är det. Jag själv vet att stuprörsjeans inte skulle göra sig så bra på mig, så jag köper inte några svarta Cheap Monday.
- Man bör inte sätta på sig kläder/skor/accesoarer som man känner sig obekväm i. T.ex. för höga skor - när man inte kan gå i dom syns det för andra och detta är bland det fulaste jag vet, det drar ner hela utseendet. Inte heller för korta kjolar/klänningar - om man måste gå och dra ner den hela tiden drar detta också ner ditt utseende.
- Och det klassiska, för mycket smink. En linje runt ansiktet, är det så man ska ha? Skämt åsido, nej. Yänk på vilken ansiktston du har innan du lägger på foundationen/pudret...

Och ett ord från mig till er: klä er i det ny tycker om, det syns! Att klä sig som alla andra är inte så tufft som det verkar, våga sticka ut!

Ja, jag kanske inte lyder alla dessa råd själv ibland, men alla gör vi väl misstag? =)

Det var allt från Cecilias modelogg, på återseende (när, det vet ingen)



Nu är det iaf fredag och jag har jobbat klart. På mitt jobb kommer det i stort sett bara kostymnissar/kontorsarbetare och äter, så har inga kommentarer ;-)
Ikväll ska vi bort och äta och sen ska jag träffa Fredrik å mysa. Visst han ska upp tidigt imorn men orka bry sig, jag får väl gå hem och lägga mej. Ska träffa Rebecka imorn, äntligen!, och äta choklad, glass och dricka te =)
image144
image145
Såhär såg det ut sist jag och Rebecka fikade (tillsammans med Tesi)
Observera den vita bunken till vänster - gräddbunke...

Vi har fått en ny tjej på jobbet, och vad glad jag har blivit! Hon jobbar på, sölar inte, får jobbet gjort, och det snabbt! Ingen latmask här inte, och så är hon glad! Tack för att du har kommit till oss och välkommen!

Tränade igår för första gången på två veckor och oj vilken träningsvärk jag har i låren! Måste vila dom nu i ett mysigt bad =)





Kommentarer
Postat av: Diana

vad söt du var på det övre kortet! Håller verkligen med dig om vad du sa om mode. Senast på nyhetsmorgon på fyran imorse satt programledaren med en svart polo. Och när de zomade in hennes ansikte såg man den fina (mörka ) foundationlinjen! Hon var jätteblek på halsen! Det är OKEJ att vara blek! Bär upp det med värdighet bara:P hihi. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback