Jobba jobba jobba

Nu börjat "livet" igen, jobbet tar sin början imorn och på onsdag är det på riktigt!
Skulle komma förbi där jag ska börja jobba, idag runt 11-12. Trodde jag skulle vara där typ1-2 timmar, men slutade med att jag åkte hem från Kista 15.40 typ. Fick hjälpa till lite under lunchen, försöka förstå hur borden är uppbyggda (nummer å så) å så försöka förstå denna "Handi" - handdatorn man har när man tar beställningar. Så de blev lite halvarbete.
Blev lite avbrott nu, sitter å svär över kamerasladden mellan mobilen och datorn.
Aja, iaf så kom jag hem för ett tag sen och kom på, precis när jag kom in i mitt rum, att jag glömt att  hämta tidtabeller på SL-center. Imorn ska jag börja jobba lite, mellan 15-02 så måste kunna ta mig hem också. Såklart är det ine superkul att behöva åk blå linjen miss i nassen, men har inte så mycke val, om inte nån vill börja hämta mig(???) skämt åsido.

Så blev det en hemmafredag, skulle egetligen åkt till landet men nu får jag stanna hemma istället o träffa Fredrik. Måste sova ordentligt så jag inte svimmar klockan 23 imorn...

Aja, då har min sista lediga vecka passerat...gjorde upp en fin "att göra"-lista, men hur gick det med den tro...
Måndagen blev en bra "att göra"-dag. Började vid elva att gå upp till kyrkan och lämna tillbaka lite papper, sen åkte jag till East å visade min lilla infektion i piercingen, fick råd om hur den skulle försvinna å så la jag undan en ny piercing. Jättefin, rosa å glittrande, Lisa kommer älska den ;-). Sen åkte jag å hämtade silikondropparna jag å mamma glömde hos frisören i fredags, och efter det var jag och åt lunch hos mamma. Trevligt trevligt. Sen blev det supershopping! Åkte till Kista, pratade med min chef som skulle fixa jobbbet ,som jag nu ska börja på, å sen shoppade jag lite. Ett örhänge, en tvål, en kalender till mamma... hade ju dessutom varit i Ringen å shoppat lite... hade en del med mig hem om man säger så. Köpte ju present till min älskling också, inte att förglömma.
När jag kom hem fick jag äta å sen cykla iväg till träningen.
På tisdagen var jag med min älskling å onsdag till han började skolan, sen åkte jag själv till Alvik på besök. Denna dag lyckades jag även städa bokhyllan lite grand. Och igår var jag på möte på Röda Rutan, där jag ska jobba, å pratade lön osv. Blev riktigt bra. Åkte och hämtade min piercing på East å åkte direkt till KTH där jag skulle servera på herr middagen för Industriell Ekonomi.

Middagen var riktigt rolig, trevligt tjejer o kul killar. Å så va ju Hanna där =D och vilka jyckel hon gjorde, Stefan vart ju chockad! haha! Blev en lyckad kväll, fick en Stella-öl av Hanna å så dansade vi =) Fick träffa Stina igen,var ett bra tag sen, men det ska vi ta igen med en middag hos Maja alla fyra lr nåt...

Var lite segt att vakna idag, kom väl hem nån gång efter 2 men men...

Snart åker mamma och pappa till landet medan jag och Pontus är kvar hemma. Fredrik kommer hit ikväll, behöver hans närhet, nåt är skumt med mig, har värsta konstiga känslan, vet inte om jag är glad, ledsen, arg, irriterad...jobbigt..hormoner säkert, HATAR hormoner!

Servitris Cecilia is BACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback