Så mycket kan hända på bara några dagar

Vårt internet funkade inte typ torsdag-lördag, alltså har jag inte kunnat skriva, eller kolla min mail, eller betalat räkningar etc.
Sitter hemma och i lördags eftermiddag började det tydligen funka, men jag ahr knappast haft tid att sitta vid datorn. I onsdags fyllde jag 20 och då var det fest i dagarna 5 (!!!) Det trevliga var att jag var ledig onsdag så gled bara omkring och gjorde mig redo för första dagen i skolan med nya gruppen. På kvällen hade vi middag med familjen och Fredrik kom också. Vid halv tio smsade Lisa och frågade vad vi gjorde, de satt på Nivå hon och Gustav och tyckte vi skulle komma dit. Okej, att fira 20-årsdagen på Nivå kanske inte är så roligt, men med vänner så. Så vi gick dit, skulle precis köpa en cider när bartendern kommer och ställer en drink med glitterpinnar och en öl till Fredrik, framför oss! Lisa och Gustav är bra på att överraska ;-) Där satt vi fram tills de stängde och sen gick vi hem och sov.
Nästa dag var första, riktiga, dagen i skolan, nu skulle vi se vilka vi ska jobba med under kursen och även se hur det funkar att läsa juridik. Jag hamnade i basgrupp 3 med en Robin, Gustav och Rana. Bra grupp, vi verkar komma bra överrens så det ska nog funka. På kvällen var det pubrunda med Stockholm Nation, och eftersom jag inte känner en kotte i Uppsala tyckte jag det var en bra idé att hänga på. Så vid sex kom jag till nationen och blev indelad i en grupp. Som tur var var det en till tjej som inte kände någon så vi höll oss lite till varann och hade kul resten av kvällen. 8 nationer senare och lika mycket dricka senare bestämde jag mig för att ta ett tidigare tåg hem, så tog tåget som gick 22.09 istället för 23.09, orkade inte vänta... Köpte korv vid stationen och satte mig på tåget för att vänta tills det åkte. Det är inte så kul att åka tåg när man är full, men gansa bekvämt iaf. Kom till slut hem och somnade nog på en halv sekund.
Fredagen var ett virrvarr. Upp tidigt för att ixa inför kvällen, det skulle införskaffas mousserande, öl, cider...OCH MAT! (men det överlät jag till pappa) Så jag vandrade ut till Systemet halv elva, det vara bara jag och alkisarna där ungefär, köpte det jag skulle och gick hem. Tittade på tidtabellen och upptäckte att, oj, nu måste jag snart åka. Packa ner lagboken och alla andra böcker i ryggsäcken och sen vara det bara att ta bussen till centralen.
image183

Tåget var försenat så fick ta nästa, men det var okej, kunde läsa lite på tåget, och hade min latte i handen.
Dagen rusade framåt och vips var den 17 och vi slutade, snabba kliv ner till stationen och upp på tåget mot Stockholm. Folket skulle komma runt 19 så det var lite stressigt. Som tur var hade jag anställt pappa som kock, lasagne..., så när jag kom hem skulle jag bara göra sallad och hälsa gästerna välkomna. Kan erkänna att jag glömde det mousserande i all stress, men jag tror de flesta var nöjda ändå.
Kvällen tickade vidare, tanken på att vi skulle gå ut rann ut i sanden och istället satt vi och pratade, Gustav och Fredrik spelade Guitar Hero med bror min och alla tjejer satt och pratade. När alla hade gått, närmare 1 var jag helt slut och somnade så fort huvudet la sig på kudden och jag vände mig mot väggen.
Det var tre festdagar, och ännu var det inte slut!
På lördagen var det släkten som skulle komma och andra nära vänner. Det vart helt kalabalik. Jag och mamma rusade ut vid tolv för att handla, först på Lidl, sen gick jag till Systemet och mamma till Daglivs, där jag senare mötte henne. Sen släpade vi hem kassarna för att fixa sallad, och pappa fixade klyftpotatis och kycklingklubbor.  De första gästerna kom vid 16 och sen blev det bara fler och fler. Barn och Olle (en stor Lanser) var överallt, samt alla vuxna som stod och pratade med varandra...ojojoj. Men det var trevligt och alla verkade nöjda. Fredrik kom vid åtta och han och Pontus tog flykten till mitt rum och Playstationet. När nästan alla hade gått satte sig jag och Fredrik och såg på Zorro, tills jag höll på somna. Då var fortfarande mammas kompis kvar, men jag sa godnatt och tackade för de fina smyckena, sen somnade jag så fort Zorro var slut.
Den femte, och sista, festdagen var i söndags. De hade en grej på Göta Källare som vi skulle gå på ett gäng, men innan det var jag och köpte digitalkameran jag skulle få i present. Mamma, pappa och jag promenerade till stan, och på vägen dit hann jag köpa ett par skor, sen på Sveavägen ett par till... Sen köpte vi kamera och åka hem. Snabbt i med mat, allt började kl. 18 och de andra var redan på Gröne Jägaren id Medborgarplatsen. Klockan var väl nästan 18 när jag kom til Medis, så hann med två cider och sen gick vi in. Dansade till 23, men det var inte slut på kvällen än. Lisa fyllde ju år kl. 00.00 så det var att dra vidare. Hamnade på Star Bar där jag tog en alkoholfri drink och så sjöng vi för Lisa, och sen drog vi till Nivå för att fira där också. Sen gick jag och Fredrik hem, jag skulle ju till skolan nästa dag.
Tydligen drog de andra vidare, till Patricia, och kom hem cirka halv sju nästa morgon, men man fyller ju bara 20 en gång så =)

Det var mitt 20-årsfirande! (bilder kommer senare)

Kommentarer
Postat av: Hanna

gud vad kul det låter!! grattis grattis grattis! :D

Postat av: Pernilla

Grattis i efterskott!

2008-02-16 @ 17:37:16
URL: http://pernillas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback