God jul!

Två dagar kvar till julafton =) Ska bli mysigt, lite lugn och ro, för att på tisdag jobba mellan 12-18. Aja, det är pengar till när jag ska plugga.
Nu har jag köpt i stort sett alla julkappar, har bara några få kvar och ska försöka hinna åka till Kista innan jobbet imorn och fixa dom.

Nu ska jag snart dra till Gustav, han fyllde ju 21 igår! Grattis grattis!

Igår var en lååång dag. Började kl. 9 med att åka till Dalarna med familjen för att gå på moster Gunnis begravning. Har inte sett henne på flera år men har så många barndomsminnen som vaknar. =( Hon blev 85, ingen dålig ålder, och hon hade varit sjuk så det var väl inte mer än väntat.
Sen var det fika o besök hos pappas kusin som har flyttat till en lägenhet, jättefin =)
Skulle på personalfest på kvällen, och vi lämnade Dalarna vid 18.40 i tro om att vi skulle hinna fram till ca 21. - 21.30 Men så var det någon stor olycka på den vägen vi skulle åka så fick ta en omväg, som var både längre och med inte samma hastighet. Så jag var inte i Kista för ens efter 22, men men, när jag väl var där så var det kul =) Trots att en del människor var lite jobbiga och dryga.

Måste berätta nåt kul som vi gjorde under bilresan från Dalarna. Satt och lyssnade på p3 hela vägen hem och på "Kvällspasset" bad de folk smsa in nya ord som de kommit på. Jag kom på mammas egna ord: Perrongtid, och sa att vi måste ju smsa in det! VI smsade vid 20 och strax efter 21 fick vi höra det i radio! "Väldigt poetiskt" var det så dom uttryckte det om jag kommer ihåg rätt. Perrongtid - tid då man väntar på tunnelbana eller pendeltåg - sån tid man inte kan göra något åt - stulen tid!

Aja, nu måste jag dra.

GOD JUL!

7 månader - och om 15 dagar åker vi till Skåne!

Ibland ska man ha tur, tur att han valde mig =) Att vi tillsammans tog steget och blev vi. Jag är så glad för det!
7 månader idag och om 15 dagar åker vi tillsammans ner till Skåne för att fira nyår med Adéle och Björn. Ska bli urmysigt, längtar efter att få åka uväg, bara han och jag.
Igår var jag "tvungen" att se denna äckliga B-rulle Vacancy. Synd att Luke Wilson ska behöva spela i en så dålig film. VIsst, jag erkänner att den var läskig och jag satt iburrad (heter det så?) i Fredriks famn med fingrarna för öronen och ögonen stängda. Men den var ganska dålig, det jag såg.
image165




Ikväll blir det antagligen utgång med Lisa och några fler och imorn är det back to work. Vill inte... Snart är det i alla fall över, thank God! Juliana slutar efter denna vecka och jag vet inte om jag står ut så länge till jag heller. Tänker i alla fall inte ställa upp för någon.

Anna kommer till Stockholm =) den 27:e eller nåt! Får väl ses efter nyår men ändå, det var superduper länge sen vi sågs!
image166

Vi tre =)

image167

Det var den tiden det!

måndag 18.41

Sitter å lyssnar på Idol-låten - vesion Marie Picasso. FIck ju inte se finalen i fredags så får väl se på internet då. Det var ju en okej låt, ska bara lyssna på Amandas version också, men verkar vara en låt som passade Marie bättre.

Sitter och har en skön eftermiddag efter jobbet, en konstigt ställe det där, en viss mister har äöndrat sig, Ania har också märkt det. Men tillslut var dagen över och jag kunde gå hem. Tog en sväng i Kista Galleria för att se om jag kunde hitta några fler julklappar...hittade bara massa som jag själv vill ha; en kjol, en kräm, en tvål, smycken, skor...inte bra... Och hur många ska jag köpa till?? Hanna åker ju till Thailand imorn så henne får jag inte se förns efter nyår =( får försöka få till vår frukostdejt imorn, men annars får hon ha en trevlig resa, ska ringa henne iaf!

-- > Okej, låten passade Marie bättre, men kan ju bero på att Amanda har bara sina hesa röst att komma med och det hållet inte i längden, se på Sam, han åkte ju ut tillslut...

Aja, Hanna och Thailand. Hon kommer hem typ den 28:e december och den 30:e åker jag och Fredrik till Skåne. Vilket betyder att jag hinner träffa henne, men jag jobbar då också.. det är inte lätt helt enkelt. Men jag SKA klämma in henne!
Lisa var förbi på jobbet igår, trevligt trevligt =) synd att man inte hinner ses så ofta, jag har ju knappt tid för mig själv...Fast jag vet ju att Lisa är där,

Nu ska vi byta ämne. Adéle frågade just om jag vet om jag har kommit in nånstans, och nu vet jag det...
Jag har kommit in på översiktskursen i juridik i Umeå och Uppsala... Och hur gör vi nu?

image164

Skitveckan är (snart) över

Pust, lunchveckan är över, nu är det bara söndagen kvar. Men den blir ju lugn.
Veckan har varit den hemskaste veckan under hela tidne jag har jobbat på restaurangen. Mer än hälften har varit sjuka, jag har fått ställa upp för fel anledning och jag har blivit ljugen för.
Måndagen började okej, jag fick jobba kväll för hans son var sjuk, det är väl OK. Jag behöver lite pengar...
Tisdagen skulle jag inte jobba över..meeeen! Hans son var sjuk fortfarande.... ELLER?!
Ska väl inte sitta och snacka skit men kan ju bara säga så att hans fru var hemma med hans son, och det var inte han... Aja, nu är allt löst, jag fick en ros i onsdags och han sa:"jag vill inte bråka med dig". OCh varför ska jag då gå omkring och vara sur när han har varit den som hjälpt mig mest, och varit shysstast. Känns bra att han tog sitt förnuft till fånga och fattade att jag hade tagit illa vid mig och behövde en ursäkt.
Som tur var är det ju inte så lång tid jag har kvar där, och det är väl skönt.

Igår var jag och Elin hos Agnes och firade henne, hon fyllde 18 i onsdags =) Grattis tjejen!

Vad hände rikväll då? Fredrik ska ut så jag är all alone. Får väl lägga mig i min säng och ta det lugnt, kan behövas. Den här veckan har jag varit ARG, ledsen, Trött, besviken så nu får jag väl vila.
Ska väl kanske ta mig ut och köpa Sombreros eller skruvar och sen mysa i min säng.

Annars har jag haft en bra vecka, om man bortser från jobbet. Hade en mysig frukostdejst med Hanna i tisdags, och så råkade jag stöta på Blanchard på tuben till jobbet efter dejten. Har inte träffat honom på minst ett år! Sen har jag fått träffa Fredrik mycket, vilket har varit skönt när alla andra har varit så dumma. 

Det är 20-årsgräns på Timbuktus konsert, så jag får inte gå =(
Veckans låt, har den som väckarklocka och i iPoden. =)
Jimmy Eat Worl - 23