På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dag som är bäst!

Japp, idag är det fredag, och vilken fredag! Jag ska jobba om cirkus två timmar, men dagen har redan fyllts av händelser.
Gick upp åtta hos Fredrik, åkte hem och mötte min käre syster, som var ganska besviken över att jag inte hade sovit hos henne, äter rostade mackor och dricker te och pasionsfruktsjuice (älska den!) och byter om. en börjar äventyret, efter att syrran duschat, sminkat sig och bytt om... då skulle vi ut till Ekerö och köpa en liiiten liiiten Stina! Den lilla 10 veckor gamla Jack Russel terrier valpen som min syster skulle ha. De ska börja föda upp Jack Russel hundar också, efter att ha fött upp schäfrar i flera år. Och gu så söta de var! Emelie skulle självklart ha den minsta valpen i kullen, men dock den sötaste, om någon kunde vara sötare än den andre... Satt med ägaren Svante som bjöd på kaffe och så fick Emelie skriva på lite papper medan lilla Stina struttade omkring på golvet, och emellanåt blev upplyft till oss för lite kel.


image194















































Stina!

image195
Jag och Stina


Sen åkte vi och visade Stina för mamma på jobbet och sedan vidare till McDonald´s för lite mat, och så skulle Emelie försöka få Stina att kissa - utan vidare bra resultat. Blev tre Chicago "blaha blaha" Star och sen var vi tvugna att lämna Emelie till flyget. Jag fick till slut Stina att kissa och så gick hon och jag in på Bromma flygplats, alla vänder på huvudena och ser sådär glada ut när den lilla lilla valpen kommer i min famn.
När vi hade lämnat Emelie åkte jag och pappa på shoppingtur! Stop 1: Coop för köp av "Snabba Cash" och filmer
Stopp 2: Systemet för köp av lite cider, och vin till pappa.
Stopp 3: Plantagen för köp av en ny änglatrumpet, blev en vit och en röd plus två vattningskrukor, en reakruka och påskliljor till mamma!
Stopp 4: Hem!

Måste väl äta nåt innan jag ska jobba, blir väl till typ elva, men sen får jag knata upp till Hanna för lite sent fredagsmys! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

herrejesus vad söt!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback