Tänkte jag skulle skriva om allt fantastiskt som händer!

Förra fredag skrev jag på kontrakt för en förstahandslägenhet i Hässelby Gård! MIN MIN MIN alldelles egna lägenhet! Trodde ju jag skulle få bo hemma jättelänge men så en torsdag för typ en månad sen var jag och mamma på en visning och både hon och jag tyckte om lägenheten, men jag var plats 7 så hoppet var inte så stort trots allt. Men så på måndan, när jag var på jobbet, hade det ringt och när jag sitter o får naglarna fixade hos Michaela kollar jag mailen och då har jag fått ett mail från HSB...så på tisdagsmorgonen vaknade jag vid halv sju och kunde inte somna om, för 8 öppnade dom!
Vid halv nio ringde en tjej från HSB och sa att jag - J A G - var först i kön på lägenheten!!! Det var direktinflyttning så hon undrade om det var ett problem men jag sa bara att det var skitbra (inte ordagrant) då jag bor hemma efter att ha fått flytta från min andrahandslägenhet. Så fredagen veckan efter, fredagen den 30 september, gick jag, mamma o pappa till HSBs kontor för att jag skulle skriva på kontraktet!
Lägenheten är superfin och idag var jag där och la in en tunn vaxduk som hyllpapper. Lägenheten är nämligen i 50-talsstil så hyllpapper ska man ha! Ska köpa spetskant i veckan =) Har dessutom en walk-in-closet! (=man kan gå in och snurra runt, men that's it, men man gan GÅ IN-Walk in!!!)
I helgen var jag och älsklingen på kryssning. jag vann nämligen en kryssning när jag och Sanna åkte i våras och nu var det dags att använd den! Åt god mat, tittade på de som dansade, spelade på maskinerna lite, handlade i tax-freen..ja, tog det lugnt =) Behövde verkligen det, flyttplanerna kom nämligen mitt i tentaperioden: två tentor in på samma vecka, inte optimalt...
Om två veckor ska det resas igen, då åker nämligen jag med familj till Hong Kong och mammas kompis i 10 dgr!
(Bild lånad från http://www.ulfaipel.com/hong-kong/)

Kommentarer
Postat av: inger

Grattis till allt roligt gumman!Va glad jag blir för din skull! :D Ja dom där boxarna är superbra verkligen!! :D

Och varför är det att allt kommer på en och samma gång alltid??!! Haha, hopplöst men roligt ibland. Hoppas vi ses snart sötnos. Kraaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback