"Du bara tränar o pluggar"

Ja så ser mitt liv ut i stort sett just nu. Men idag har jag konfirmander så ingen träning ikväll, men promenerade de 3,5km från skolan till hemmet. Och imorn blir det jobb till 20, så får se hur det blir med träning imorn.
Träningen är nog det enda just nu som håller mig vaken, annars hade jag nog inte orkat plugga så mycket, jag läser dessutom dubbelt just nu. Dessutom vill man ju träna när det ger resultat: sedan februari förra året har jag tappat ca 10 kg, varav 6 av dessa jobbade jag bort under hösten.

Idag har dock varit en tröttisdag, varken jag eller Michaela ville gå upp för att åka till skolan. Ändå tog jag mig upp och hann göra uppgiften till dagens lektion - i jämförelse med 75% av klassen... Undrar ibland vad folk vill ha ut av skolan, man bör ju plugga lite om man vill lyckas och om man inte läser eller gör uppgifterna går ju inte det... Idag slutade lektionen med att det var jag, en tjej och läraren som diskuterade och så ser ofta lektionerna ut. Saknar kriminologin där alla diskuterade - och vilt! Där var man tvungen att hänga med och säga nåt, och man kunde inte bara snacka skit.

Nä nu ska jag promenera iväg till kyrkan och Aron, "min präst", som väntar där.


Vi får se om årets konfrmander är lika knäppa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback