Somliga har haft det bra

Jag måste erkänna att jag har haft det himla bra i hela mitt 21åriga liv!
När jag var liten var min mamma dagmamma och vid lunchtid kom alltid min mamma och hämtade mig och mina kompisar och så gick vi till "Lokalen" där alla dagmammor hon jobbade med samlades. I och med detta slapp jag bli hämtad av någon av mina föräldrar och jag fick leka med mina bästa kompisar hela dagarna! En av mina bästa kompisars mamma då var också dagmamma så det var ju perfekt! Har tänkt på detta nu när jag har börjat barnvakta och tänkt på att då måste föräldrar hämta sina barn vid senast fyra (tror jag) och tänk vad man får dra in på jobbtid... Visst det är ju bra att vara med sina barn, men det skapar nog stress...
Med detta menar jag ju inte att alla ska satsa på att bli dagmammor så de kan vara med sina barn jag menar bara att jag har haft tur som fick vara med min mamma så mycket som jag fick! Idag har jag en superbra kontakt med min mamma - och såklart med min pappa med - och det är jag väldigt glad över!

Flera lekis och dagmammor!!!

Haha, som våra föreläsare hade som exempel nu i vår kurs: Barn som gått på dagis begår fler brott!
Tanken som slår är att det är ju himla massa barn som går på dagis så det är ju inte omöjligt, men då är det ju inte dagiset som påverkar utan antalet barn... Haha!

Idag har jag varit duktig! Bestämde mig för att nu när jag är frisk och har ätit klart pillerna mot min axel så ska jag slå slag i saken och gå och GE BLOD! Så det gjorde jag! 
Plus i kanten för mig blev också att jag gav mina 30 kronor man får (i form av en present eller likanande) till Barncancerfonden!

Rekommenderar detta till alla - vi kan rädda liv!
Gå in på
www.geblod.nu och anmäl dig! Eller gå till närmsta blodcentral!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag har hört att man får fika hur mycket man vill när man är där, är det så? Då kanske man skulle övervinna sin sprut- och blodskräck och ge lite blod ;)

2009-03-23 @ 21:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback