Det är min dag idag!

Väcktes kvart i åtta av fin "ja, må hon leva, ja, må hon leva!" av min underbara familj! Sen kunde jag inte somna om, så jag såg nog alla nyheter som var til kl. 10. Och jag blev så arg! (så nu ska jag ha ett argt inlägg innan mitt födelsedagsinlägg)


Fyra partier eniga: Låt Lollo stanna
Fyra av de sju riksdagspartierna anser att det är fel att avvisa 17-åriga Lollo. Partierna anser att rådande omständigheter är tillräckliga för att flickan ska få stanna i Sverige och att det kan finnas skäl att ändra utlänningslagen.
(http://nyhetskanalen.se/1.819984/2009/01/22/fyra_partier_eniga_lat_lollo_stanna)


Hur kan man skicka hem en tjej som är född i Sverige, blivit misshandlad av sin pappa, fått dödshot! Och dessutom kanske lämnar hennes lillasyster ensam kvar här!
Sen har vi Dan Eliassons (generaldirektör för Migrationsverket) kommentarer:

Dan Elisasson: Det krävs att man är allvarligt sjuk för att få stanna
Reporter: Men hon är ju dödshotad...?
Dan Eliasson: Ja, men hon är inte sjuk.

Gaaahhh! Hur kan han leva med sig själv?! Hon är ju som sagt född här, ska vi då skicka hem alla som har utlandsfödda föräldrar => hejdå alla chilenare, greker, araber! NEJ TACK! Jag blir galen!
Vi hoppas på att det löser sig, HEJA LOLLO!!!


Tillbaka till min dag.
har tyvärr skola idag, måndagens föreläsning blev flyttad till idag..Men skafå gå på Lilla Pakistan med min familj, ska bli jättekul!
Sen imorn blir det en mysig middag med Sanna och Fredrikarna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback