En mysig dag i kyrkans tecken

Har haft massa tankar som jag velat blogga om, men eftersom jag inte har min dator i fickan hela tiden (=P) så kan jag inte det. Och nu när jag tänker tala om vad det var är det ju såklart blankt.
Så vi skiter i det.

Idag var jag på HÖGmässa i kyrkan, eftersom jag Micha skulle ha brunch och studiecirkel med Helena. Vi läser en del i KG Hammars bok och denna gång hade vi läst kapitlet: Att tro. Det skulle tom en person som inte "tror lika mycket som mig" kunna läsa. KG Hammar ger nämligen inte så mycket raka svar utan man får tycka mycket själv också, som jag kan tycka är bra - men svårt också.
Så det blev långa diskussioner och vi pratade såklart om mycket annat också. Sen har jag "anställt" Helena som min arbetsförmedling i kyrkan för att se om hon kan hitta nåt extrajobb åt mig. Min käre gudmor Carina har även anställt mig som städerska så nu ska det nog bli bättre tider. Har lämnat in massa cv:n men det är så dåliga tider så ingen vill ju ha min hjälp...
Sen ska jag få vara med som hjälpledare med Helena på ledarskolan i Åre, ska bli jättekul =) tycker att ledarrollen är något jag saknar, att få jobba med ungdomar är något av det roligaste jag vet!  Så nu längtar jag ännu lite till till Åre!

Men nu ska jag ta det lugnt, håller på att bli förkyld - vilke tinte e bra om jag vill lämna blod på onsdag =( - så ska koka te och spela lite Sims, innan jag börjar läsa lite viktigt..

Nu kom jag ju på något jag tänkt på i veckan, nämligen, var tog den där sociala Cecilia vägen?
Förut hade jag massa massa kompisar som jag umgicks med hur mycket som helst iom at jag spelade handboll, höll på med kyrkan, gick i skolan osv. Jag kom på at jag frågade tom Isak om han ville gå på balen med mig i nian, det skulle jag aldrig våga nu!
Men den senare tiden har den sociala sidan av mig börjat titta fram igen: förra onsdagen träffade jag mina kyrktjejer, på lördagen kom Sanna och Janis, i onsdags ringde jag Lisa och grattade henne och pratade en stund, i fredags var jag och fikade/shoppade med Tessie och igår träffade jag Lina och så pratade jag med Anna!
Kan tänka att jag blev alldeles trött på folk efter förra hösten när jag jobbade på retaurang och var med folk absolut hela tiden! Orkade som mest med Hanna, Lisa och Fredrik - när jag var ledig.
Men nu känne rjag att jag har tröttnat på att sitta hemma varje fredag och se på tv, den tiden är förbi! Så när Johan och Astrid var tvungna att ställa in fredagens middag kändes det jättetråkigt! Men nu när jag börjar bli sjuk kanske det är bra om jag tar det lite lugnt, jag måste hinna plugga också, fick ju min nya bok i fredags =P Crime in the Making - superkul!
Nä, nu ska vi koka te.

En till sak jag tänkt på är att jag länge velat ha en tatuering som är en text, något som jag tycker är vacker/sant/bra eller så, och nu tror jag att jag har det - men jag tänker inte säga vad ;-) den ska nog iaf gå runt min nyckelpiga på ankeln.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad kyrklig du har blivit :D



Vill också ha en ny tatuering. Vill också ha en text som betyder något. Vet dock inte vad eler vart jag vill ha den. Tåls att tänka på ;)



Gjorde det ont att göra nyckelpigan? Du gjorde den typ vid ankeln va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback