Förkylning suger

Igår natt slog den till: förkylningen! PANG! vaknade med att jag bara andades med munnen och var alldeles torr i munnen såklart, och så kändes huvudet helt bombat. Som tur var har jag ingen mer skola fram till tentan så när Fredrik hade gått kunde jag ligga kvar i min säng och mysa =) Det var i stort sett det enda jag gjorde den dagen, hade inte ork till annat. Så jag lyckades hinna med dataspel, tvprogram (har ingen fungerande tv hemma hos mej så när jag e hos mamma å pappa ser jag på all "dålig tv" jag kan!)
Idag har sett ungefär likadan ut, fast jag har faktiskt läst lite och satt lappar till de olika kapitlena, och igår skrev jag ut en gammal tenta och lite skolpapper, men det var det enda jag gjorde i skolväg... Fast idga kom jag hem tidigt från Fredrik så såg på lite Sex and The City och så...spelade jag lite dataspel ;-)

Jag vill baka! Dock har jag ingen aning om VAD, så snälla hjälp mig... Och inte nåt som tar typ hundra år och är jättekomplicerat. Exempel på sånt som funkar: sockerkaka (olika smaker är bra tips), muffins (fast det är ju som sockerkaka...bullar av olika smaker.
Sen vill jag gärna ha tips på små lättlagade rätter som passar till en vanlig lunch.
Ja, man kan kolla på internet, men där finns det ju typ 50 miljoner saker! En hit jag hittade var banan/chokladmuffins =) Men när man väl hittar ett vinnande koncept (haha) så bakar/lagar man ju det så mycket så det blir tråkigt.

http://www.recepten.se


Sköt upp min uppkörning idag, sa att jag hade en stor inlämning i skolan.. vill hinna köra mer, mamma har ju bytt jobb och jag har haft massa saker runt och utanför skolan så vi har inte hunnit.

Brum brum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback