Metod 1 och slut på handbollen

hej och välkomna till den nya kursen: Metod 1. Den handlar om att göra olika undersökningar, typ den som vissa av er har gjort när ni gick i nian om typ brott å alkohol. Det var en seg föreläsning, men jag hoppas jag ska klara det ;-)

Nu är det officiellt: (hur stavas det?!) jag har tagit en paus från handbollen. Något som jag har hållt på med sen jag var 7 år är det nu slut med. Jag säger inte att det blir forever and ever, som Harry sa, nån gång i framtiden kanske vi kan spela i samma lag. Om hon nånsin flyttar ner till storstaden Stockholm vill säga (eller jag flyttar till Umeå, men vilket är mest troligt...=P )
Så ikväll ska jag dit på spelarmöte och förklara varför jag gör detta. Min tränare verkar lite (ganska mycket) emot mitt beslut, men som en annan sa, om jag inte känner at jag vill fortsätta ska jag ju inte göra det, och division 3 är ju inte direkt så allvarligt. Det min tränare påpekade var att jag slutar mitt i, men ska jag vänta till jul och inte ge allt på matcherna för jag inte tycker att det är kul längre, det funkar ju inte det heller. Men om någon kunde hålla mig i handen under mötet hade det hjälpt...Detta är ett beslut som tagit mycket ork och kraft, samt tid! Den som kunde veta hur mycket kraft det har tagit av mig...
Har väl känt ganska länge att jag inte tycker att handboll är det roligaste jag vet, men när vi fick en ny tränare kände jag ändå att jag ger det en chans, jag vill ju ändå träna. Ett tag kändes det väl som att det skulle vända och jag skulle bli lika taggad igen, men tyvärr. Jag har gått till träningen som någon slags robot de senaste gångerna, och inför matcherna har jag inte alls känt mig taggad. Detta är inte rättvist mot vare sig laget eller mig.
Detta är det jag kommer säga till mina kompisar i laget, och jag hoppas de förstår mig. alla där har ju dessutom tagit en paus någon gång i sin handbollskarriär, så nu är det väl min tur.

Nu blir det ett kort på Frescati som står på inköp, vilket kommer bli väl använt. för sluta träna skulle jag aldrig kunna göra!
På mitt schema komme rjag boka in: pilates, styrka, bodypump, bodybalance, kanske nåt aerobicspass (vilket jag suger på)  eller varför inte ett steppass!
Feel free to join!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oj vad konstgt de måste kännas att ta en break efter så lång tid. Men hellre de än att köra på fast man inte vill :) Strongt beslut, Cissi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback