En regnig måndag

Jag är så snål nu för tiden så jag gör allt för att slippa köpa en ny åkremsa. Detta resulterar i att jag cyklar till skolan när jag är på Fridhemsplan och går till skolan från Rådmansgatan. Igår skulle jag dock ner till mitt hem efter en farsdagmiddag och då hade jag massa saker dit, så jag var tvungen att ta bussen! Och jag var tvungen att köpa en ny remsa för min gamla var ju såklart slut. Det var ingen rolig upplevlse dock:
Jag kommer in på Pressbyrån med mina vå kassar och handväska på axeln. I den ena kassen har jag glasskålar så tar det lite forsiktigt fram till kassan, men det är inga andra i butiken så det är lugnt. Ber om en ungdomsremsa medan jag krånglar upp plånboken. Betalar och ska lägga ner allt ihandväskan igen. Nu börjar det helt plötsligt välla in folk (såklart), så jag försöker flytta på mig...då stöter min ena kasse till FishermansFriend-hyllan så att några ramlar ner på golver. Jag böjer mig ner för att plocka upp dom... då ramlar ytterligare några ner! Detta är precis vid kassan så jag får känslan av att jag är den där nya tjejen i klassen, som när hon kommer in i klassrummet tappar alla sina böcker och spiller kaffe på tröjan eller så! Så jag plockar snabbt upp resten av FishermansFriend'en och halvrusar därifrån med remsan och plånboken i handen.
Detta är inte slutet på rabaldet---> JAG BEHÖVDE INTE STÄMPLA!!! alltså har jag kämpat inne på Pressbyrån HELT I ONÖDAN!

Imorse var det inte roligt att gå upp. Vanligvis börjar vi typ 12-13 nångång, men idag började vi 10, vilket betyder att jag måste gå upp 8 eftersom jag måste gå till skolan typ 9.15. (Det tar ca 25 min att gå) Kallt var det i lägenheten, men efter en dusch kändes allt lite bättre. Avundades Fredrik som fick ligga kvar till iaf nio...
Efter en seg föreläsning - hon pratade om typ exakt det som står i vår bok - bestämde jag mig för att ta bussen iaf, höll på att blåsa bort när jag kom ut från A-huset.
Vid halv tre var jag barnvakt och nu ska jag.. ja, vad ska jag göra?
Mina böcker har kommit, men de ligger i en kiosk nere vid Odenplan, vilket skulle betyda att jag måste gå eller åka dti, orkar inte! Tar det nog imorn efter skolan =) (Börjar 10 imorn med......)



Imorgon är rättegången för min lillebror och hans kompisar som var med om ett rån i somras. Killen slog Pontus kompis med en soft airgun och skar honom med en brödkniv. Jag ska försöka gå, har varit på många rättegångar, men fatta, den här handlar om min bror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback