En riktigt dålig körskoledag

Dagen börjar ju såklart inte bra om man måste gå upp 6.30, men ett litet ljus när man får köra med en snäll körskolelärare, 2 ggr!!! Båda de första är några av mina favoriter, men dagen började redan gå ner när jag frågade hur det gick med min stadskörning i Malmö och ingen kunde komma på hur de skulle lösa det... Här går man omkring och får höra :"när du kör i Malmö kommer du märka..." "när du ska köra i Malmö behöver du tänka på..." osv osv. och så är det ingen som har planerat in det! Så satt och tjurade ett tag, och beklagade mig hos Adéle i telefonen. Men efter att ha kört med den andra snälle läraren började det gå ännu mer ner... Eftersom de inte har planerat in Malmö fick de göra en liten instickare och den mindre bra (han är inte bra för mig, han är nervös, jag blir nervös..det låter inte ens bra!) och köra till Lund på hans lunch - han får faktiskt skylla sig själv - och träna stadskörning där, fast inte så mycket som de skulle velat. Han är nervös, vill gärna trycka på bromsen när jag verkar göra fel, så då blir jag ännu mer nervös, och så får man knappt höra att man nånsin gör något bra, vilket inte får en att må något bättre.. Som tur var Adéle med så jag kunde beklaga mig för henne och faktiskt så höll hon med mig på många saker. Och en annan sak som var bra med Adédle var med är att hon kunde ge mig tips i vad jag gör fel, eller snarare "fel" - sånt som ska bli bättre!
När jag trodde allt var som värst och hoppades på att få hoppa med Adéle in i bilen och åka tillbaka till Höör blir dagen ännu sämra. Den elaka receptionisten säger, när jag har frågat den snälla receptionisten om jag får gå hem (kl var 13.40, man ska sluta 16.00), att "de ska vara här till 16 varje dag". Asså! Jag skulle precis ta lunch, vilket betyder att jag är tillbaka 14.40, vilket betyder att jag ska sitta 1 timme och 20 min med de j*vla pärmarna som jag har gjort 6 stycken!!!!!! Om jag inte sköter min teori får jag väl skylla mig själv, för det är mitt eget ansvar, jag går inte i femman! Skulle ändå inte köra nåt mer.
Men det var bara att gå och sätta sig i parken och äta min lunch för att behöva gå tillbaka sen. Åt min lunch och gick sen och tittade på skor, skor mår man alltid bra av! Och för att må lite bättre köpte jag en Moccha Latte på ett fik på torget, trodde knappt de hade sånt i lilla Eslöv!
Inget illa mot Esöv, gillar staden, har redan hunnit shoppa ett par shorts och en prydnadsängel, och såklart kortet Fredrik fick till vår ettårsdag =)

Så ikväll har jag bara tagit det lugnt med Adéle och lagat moussaka och sett på dålig tv. Längtar så till torsdag, men inatt är näst sista ensama natten!!! Är både tråkigt och skönt att vara lite ensam, för på dagarna är jag så ensam så det var jättekul när Adéle följde med på körningarna idag. Men så är det behövligt att få tid att reflektera över dagen också...

Att öva på:
  1. Växla inte ner för tidigt
  2. Du kan stanna bilen på ettan
  3. Öva på att inte släppa upp kopplingen för tidigt
  4. Inte vrida ratten när jag ser i "döda vinkeln"
  5. GASA! (När det passar såklart)
  6. Planera min körning bättre
  7. Titta på cykelbanan när jag svänger vänster
Det är väl det jag kan komma på nu, men det går bra, det är bara de finjusteringarna.  Teorin år bra så det är nog inga problem, det är bara några saker:
  1. Under motorhuven
  2. Statistik (hur man nu ska kunna det utantill)
  3. Vissa stopp- och parkeingsförbudsplatser
Nä, om man skulle sova lite? Vill egentligen inte, det skulle ju betyda att jag vaknar upp till ännu en dag på körskolan... vill åka hem...lite iaf... men det är ju så skönt och vissa dagar går så bra! Men i och för sig, han som "bråkade" med mig sa också att jag har utvecklats sen han körde med mig sist (de andra lyckas ibland byta med honom så jag "slipper" honom) och att det inte är så mycket, jag har bra överblick och lite så. Det var ju faktiskt bara andra dagen i rondell och första på motorväg... Och allra allra första gången i Lund, och det är svårt för alla!


Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.

Citat:Okänd


Och så ett som är så sant:
Allt man inte dör av blir man starkare av.

 Citat: Friedrich Wilhelm Nietzsche


(http://www.ordsprak.se/default.asp)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback