Studenter och massa sol

I torsdags tog både Niklas och Markus (Rebeckas bror) studenten, och så kom ju min älskade Rebecka hem! Dagen började då med att jag vaknade väldigt tidigt, av mig själv, åt frukost och pillade ur papiljotterna ur håret. Ja, jag använder papiljotter eftersom jag inte kan stå med en locktång i två år, och mitt hår har antagit sig väldigt konstiga vågor den senaste tiden... Men nog om det. Vid kvart i ett gick jag ut och mötte Hanna, köpte studentsnöre och blommor och traskade i den stekande solen bort till St. Eriks Gymnasium. Stog och rann bort medan vi väntade tillsammans med Niklas familj i solen, men till slut var det trä och hantverkarnas tur att springa ut på balkongen! Niklas tog några små skutt, men som Bitte sa, han har aldrig varit en stor skuttare... Glad var han iaf, och det är väl det som räknas.

Precis utsprungen Niklas



Niklas innan flaket
(observera den lilla champagneflaskan - fått av mig - jag fick en stor sådan av Niklas i studentpresent =) så jag tyckte han skulle ha en han med)


Sen var det väntans tider, mottagningarna var ju inte för ens vid 17 så jag och Hanna gick till Kungsträdgården och drack vin på Smaka på Stockholm.

Hanna i den lilla skuggan vi hittade i Kungsan


Men sen var det mottagningar. Stannade inte så länge på Niklas eftersom jag skulle ta mig från Liljeholmen till Västra Skogen, och inte ville vara allt för sen. Och jag och Hanna ska fira Niklas på landet sen.
Så tog mig till Fridhemsplan, mötte upp mina päron och så fortsatte vi till Västra Skogen där vi fann en glad Markus och en kramandes Rebecka. Jag visste inte riktigt vad jag skulle glädjas mest åt, att Rebecka var hemma eller att Markus tog studenten? Jag bestämde mig för att båda var lika bra men Markus tog bara studenten just den dagen så han vann med en hårsmån.
 
Mamma Mia höll tal för sin son

   
  Markus fick en "spänniströja" i present =)






Välkommen hem gumman!


Väkommen hem syrran!

 
Så imorn ska förhoppningsvis jag och Rebecka se på P.S. I love you, efter att jag och Fredrik har varit på Skansen. Ja det är Sveiges första match imorn, men man måste väl inte se hela???

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag kan tipsa om värmspolar, de är helt underbara! Sätter i dom har i dom i ungefär tio minuter och sedan får man värsta hollywoodhåret!:)

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=956#rparams=ss=v%E4rmespolar

2008-06-12 @ 16:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback