Cissi i Skåne

Japp,här ligger jag i gästsängen hos Björn och ska sova. Skulle föra över lite pengar först, ska nämligen in till Lund (åh, älskade Lund!) imorn och träffa min vän Anna! Jippi! Två flugor i en resa, haha! Tur i oturen så måste Adéle jobba - visa ett hus i en håla ute i ingenstans - och då tänkte jag att jag måste ju hinna träffa Anna, så varför inte när Adéle ändå inte är hemma. Inget ont mot Björn, men vi har haft våra stunder då Adéle antingen jobbat eller varit i skolan, så jag tror vi klarar oss utan en sån stund imorn...fast är ju ganska frestad att se Bernard o Bianca, eller Lilla sjöjungfrun efter vår Disneydiskussion ikväll...
Aja, ska in till Lund, kanske försöka hitta nån julklapp? Har förresten kommit på vad jag ska köpa till Fredrik: en.... nähä! Så kul skulle han inte få, vet att han kikar in här ibland så nope! Han retar ju mig och säger att han har frågat min mamma å grejer, inte schysst!

Igår hade jag flyt värt en guld, nej silver, medalj!
- Gick i skolan till kl 14.45, sen rusade jag ur föreläsningssalen och var tvungen att ta ett toastopp
- Tog tunnelbanan 14:57 säg och buss 110 i alvik 15:34
- Var på Bromma Flygplats 15:53 och gick till incheckningen direkt - tog bara ur min dator ur väskan först. Då säger hon att jag får plats på 16:15 planet, incheckningen var öppen i 1 (!!!) minut till! Flyt kallas det!
- Gick på planet  och började läsa Crime Prevention, slutade med att jag somnade till 5 minuter innan landningen...
- Var tyvärr tvungen att gå på toa nu igen (okej, ca. 3 timmar efter förra gången) så missade flygbussen som gick 17:40, nästa gick 18:15. Det är detta som gör att jag bara får silvermedalj i flyt.
- Det visade sig att bussen skulle ta 70 (!!) min och inte 40 som jag är van vid, de har nämligen tagit bort en linje, förut fanns det en till Malmö och en till Lund, nu går de via malmö till Lund... MEN!!!
Det var bara jag och en tjej till på bussen och hon gick av tidigt så han körde direkt till Lund istället, alltså 40 min!
- Detta resulterade i att jag lyckades ta ett tåg till Höör 19:02 och var alltså där ca. 19:25

Jag har alltså: tagit mig från Stockholms Universitet till Höör på ca 4,5 timmar! Jag säger bara: F L Y T !!!
--- > 4,5timmar


Sen var det fest för heeeela slanten! Så dagen har spenderats i soffan under en filt och ätit riskakor och smörgåsrån och sett på Forgetting Sarah Marshall för andra gången

(passade perfekt eftersom jag precis har sett klart alla Veonica Mars som just har Kristen Bell som huvudroll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback