Jobb o fest

Denna vecka har varit jobbig, utöver det vanliga.
Måndag: okej - flöjt och träning så slutade efter lunch
Tisdag: Inte så rolig - Jobb, spanskakurs och sen tillbaka till jobbet för att möta en gnällig kollega...inte så kul
Onsdag: Veckans värsta dag - kl. 13: får veta att jag får gå hem efter lunchen, Mahdis ska stanna. kl. 16, har bytt om för att åka hem och slappa i min säng resten av dagen! DÅ får jag veta att jag nog behöver stanna "Kan du stanna???" INTE SCHYSST! Jag vet att jag inte borde ha gått med på detta, men eftersom ¨jag i normala fall kan jobba på onsdagar så förstod de nog att jag kunde. DOM ÄR DUMMA! Ringde och beklagade mig hos min pojkvän, hos min pappa och sen hos min mamma... ALLA var (såklart) på min sida och tyckte jag ska kaxa på mig och lära mig att säga ifrån! Japp, det ska jag! (gjorde det igår förresten)
Torsdag: Skön dag, har egentligen träning (men är förkyld) så jobbar bara lunch. Efter lunchen frågar de: 2när måste du senast gå?" men nu får det väl räcka, tänker jag. --> "så tidigt som möjligt!" klämmer jag ur mig, hehe. Var tvungen att gå på banken och på Stadium och sen (efter att jag fick sluta 14.15 då =) ) åkte jag till stan och mötte mamma på Akademibokhandeln för att köpa present till pappa som fyller år på måndag. Förkyld som jag var struntade jag i träningen utan åkte istället till Fredrik å såg på Heroes o åt suchi. En perfekt torsdagskväll!
Fredag: naprapaten kl. 08:00 i Kista. Visar sig att jag är 1cm sne i höftpartiet = ingen träning på ett tag. Var klar halv nio, började jobbet typ halv elva.. vad gör man i kista centrum (stäng kista centrum) i två timmar?! Jo, man sätter sig på ett av de öppna fiken med sin bok och lite frukost, i en timme ungefär. Sen går man runt, vid tiosnåret (när affärerna börjar öppna) och tittar sig lite fundersamt omkring. Sen kvart över tio gick jag till jobbet i alla fall, drack lite te och förberedde mig på en lååång dag. Fick sluta typ halv elva efter att ha haft hand om middagsgästerna på egen hand, vilket gav en dricks på sammanlagt 300 kronor! Jippi! Gav 100 kronor till snälla Ahmed i köket och sen åkte jag till Nivå för att träffa Lisa o co.
Kvällen fortsatte och jag gick hem, superladdade min mobil, bytta om och bytte väska och gick tillbaka till nivå å han dricka en cider till innan vi drog till Soft. VAr egentligen helt sjukt trött efter 12,5 timmars arbete (igen) så när Frerdrik sa, runt kvart i två, att han ville åka hem, var jag inte sen på att hänga på.  Trodde att Niclas skulle hänga på, men han travade iväg mot tunnelbanan så vad ska jag göra,... Somnade iaf på tre sekunder och vaknade vid nio av att fredrik skulle gå, hade inte ens hört hans väckarklocka. Sov vidare till typ tolv när mamma kom in o sa att jag kanske borde gå upp.

Nu ska jag göra mig i ordning för inför en låång kväll, arbete från 18-typ 03 och sen får jag åka hem och sova lääänge imorn!

image139
 Min studentskiva
Tack för en trevlig kväll igår Lisa =)

Kommentarer
Postat av: alexandra

nice pic ^^ ha en trevlig kväll :D

Postat av: Diana

oj, vilka jobbtider du har. Verkar tröttsamt...fast det där med dricks är ju aldrig fel :) haha. Tycker synd om dig för att du har en gnällig kollega.. Tjänar du okej då? puss

2007-09-25 @ 14:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback