Hem ljuva hem

Efter många resor Sverige runt är jag tillslut hemma.
Den 13 juni åkte jag till Rättvik för att jobba som konfirmandledare och samma dag som jag kom hem, den 21 juni, åkte jag och Fredrik till Skåne för att fira midsommar. Jag har ännu inte hunnit vila ut och tänka på allt men tänkte skriva några rader för att uppdatera.



Rättvik
Det är alltid trevligt att åka till Rättvik, jag brukar uttrycka det som att det är en fristad, och att det är som Ängsholmen, fast på land. Stiftsgården där vi bodde ligger 50 meter från sjön Siljan och har världens finast utsikt över typ heeela Rättvik.
Årets konfirmander var (är) typ vääärldens gulligast, och om jag tjafsade med dom och var trött på dom ibland så slår dom alla konfirmander jag har haft med hästlängder! 10 stycken gulliga 14 åringar som kunde få mej att skratta, gråta, bli arg eller bara vara mig själv med.
Jag hoppas de lärde sig lika mycket som jag (men helst mer) och att de hade minst lika kul som jag!

Rebecka, Olivia, Dennis, Nichole, Elisabeth, Christopher, Anton, Linnea, Agnes, Linn och kära ledarna, Micha, Alex, Christph och Aron. Tack för ett superläger!


Men väl hemma var det bara att packa om i en annan väska och dra till Odenplan för att möta Fredrik och åka till Skåne.
En 4 timmars lång tågresa senare mötte vi Adéle och Björn i Hässleholm, för att åka hem och möta Heinz, Camilla och Carro som fixade grillningen.
Nästa dag var det midsommar, en hel del att fixa och mina uppfigter var: koka MASSA potatis (läs:där massa blev över) och koka ägg, samt klippa korvar (vilket Adéle gjorde sen när hon kom hem efter jobbet.)
Midsommarafton blev super, vi var cirka 12 pers som festade tillsammans och det blev mycke att dricka, allt från Xider till Skåne Akvavit till Mariestads... Carro hade varit över till Danmark tidigare under dagen och köpt en Absolut till mig och Fredrik, han tyckte vi behövde lite, mer... Den vart inte ens öppnad dock. Vi sjöng snapsvisor, satt och myste vi par som var och flyttade oss senare in till stugan för att fortsätta. Eftersom jag hade varit igång i typ 10 dagar var jag skittrött och vid halv ett orkade jag tyvärr inte festa mer... Jag sa till Fredrik, som hade kul me Björn som det såg ut, att han kunde få stanna uppe, men icke, han skulle sova när jag ville. Jaha sa jag och så gick vi å la oss. Nästa dag ville jag bara ligga i sängen "Jobbig vecka", som jag och mamma kallar det, hade drabbat mej (bakfylla även kallat).  Det blev en dag av slappande i soffan, varav jag drack vatten och sprite och åt två mackor. Under kvällen avancerade vi och jag och Adéle fixade i ordning lite rester från dagen innan som vi fyra åt. (jag, Adéle, Fredrik och Björn.) Sen kom Heinz och Camilla, och Camilla hade med sig sin lilla hund, som vägrade ligga still eller vara tyst...suck. Men till slut somnade den och Jerry Springer - tittandet kunde fortsätta i godan ro. Detta hade pågott sen cirka 19 och det var det enda vi såg på tills jag sa att jag ville sova, runt ett... (igen).
Så jag och Fredrik gick och la oss och gick upp runt 12 nästa dag. Hemresan skulle börjas 15.23 då vi skulle ta tåget till Lund för att ta tåget till Stockholm.
Väl hemma duschade jag och packade ner det som man behöver för en natt, ville inte sova ensam i den tomma lägenheten utan åkte til Fredrik. Blev bjuden på en whopper-meny sen låg jag och försökte sova, vilket jag lyckades med runt halv två...

Nu är jag hemma igen för en stund, ska snart dra till Fermsholmen där Hanna väntar =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback