Hösten 2007???

Det råkade ju bli så att jag sökte det som halva Sverige sökte:Juridik. Och eftersom jag inte hade 20,0 kom jag inte in, är typ reserv 25 på kursen i Lund, men det lär ju vara krångligt...Så jag står i no-mans-land och funderar över vad jag ska göra med mitt liv.. Börjar känna lite stress, men har så många snälla människor runtomkring mej som säger att jag ska ta det lugnt, det löser sig! Men ibland känns det inte riktigt som att det kommer göra det.
Jobb är inger problem, det har min chef sagt att han kan ordna, och Josef har också kontakter, så det löser sig, kanske får ha en höst där jag jobbar som servitris, vem vet? Det funkar ju, har tänkt att jag ska ta nån kurs i spanska.

Idag är min fösta slappardag på vet inte hur länge... När jag hade en ledig dag sist var i torsdags, på landet. Då var Fredrik där, men på landet kan man inte bara slappa, där bör man göra nåt... Så spelade kort, lagade lunch o sen skulle han åka hem =(

Tänkte jag skulle berätta lite om min trevliga semester i Holland med familjen.
Det tog 4 dagar för oss att köra dit, stannade lite här och där, bland annat i Höör första natten. VÅra mammor fick till slut träffas och det gick precis så bra som vi hade trot, jag och Adéle. Adéle och Björn gick o la sig tidigt, Björn skulle jobba nästa dag. Trött som jag var gjorde jag detsamma, skulle köra till Odense nästa dag. (inte jag men pappa...)

Tog oss vidare, och stannade vid i Klagstorp hos vänner på fika. Körde och körde och till slut var vi framme i Odense. Sov på Radisson i ett business class rum, där vi fann en spännande kaffemaskin som jag tog mig an. Det var inte det lättaste men jag gav inte upp. Fick fram lite kaffe, som tydligen smakade helt OK enligt min kära bror.
Sov jättegott och vaknade nästa morgon för att gratta käre lillebror. image109
Grattis Lillebror


Ordnade lite te ur den spännande maskinen och sen var det presentöppning. Av mig fick han ett par fejk Crocs, mörkblå med Bart Simpson på ;-)
Dagen som följde var vi på HC Andersens museum och sen körde vi vidare mot Tyskland. I Tyskland odlar dom majs, majs, majs och majs... Det var det enda man kunde se där vi körde..ganska tråkigt...Tröttnade rätt snabbt på att åka bil...

På kvällen hittade vi till slut ett hotell att sova på i en liten stad, men det var ett supermysigt hotell dock =) De hade jättebra frukost också, ännu mer Nutella!

Detta var sista dagen innan vi var framme i Holland. Så halv nio på kvällen den 4 august anlände vi till våra vänner, som har ett sommarhus i Zeeland i Holland. Jättegulligt område med massa vatten, de bodde i en stad som jag inte kommer ihåg vad den hette, men den låg nära en stad som hette Zierkizee (typ så), där vi var ganska ofta. image110

Middag första kvällen

Fösta dagen, alltså efter kvällen vi kom, var vi på stranden o solade o badade, riktigt trevligt eftersom jag jobbat hela sommaren.
image111
Stranden!


Nästa dag var vi i staden Zierkizee och jag hittade det jag letat efter hela sommaren: En bikini! Superfin OCH på res, 70%! Fick den för 6,12 euro, alltså typ 60 spänn, vilket kap! Det enda den saknar är att den inte är vadderad... men äsch, den va så fin!
Tanken var att vi skulle till Belgien nästa dag men istället åkte vi och tittade på väderkvarnar och var på restaurang på kvällen, inte så illa...jag åt go pasta och lite glass till efterrätt.
image112

På väg till middagen

image113
Reserverad bror


Så nästa dag tog vi oss en dagstur till Belgien och Antwerpen. Shopping, glass och museum. Jag fick tag i ett par superläckra skor, en keps och så hittade vi att de hade Ben&Jerrys glassbarer, så blidde lite glass också. Bror min hittade en Billabong ryggsäck och en Burton t-shirt. Sen var vi tysta och sa inte ett ord om att shoppa...
image114

Ben & Jerrys!
Fick leta med förstoringsglas och ficklampa efter mat på kvällen då vi kom tillbaka, och till slut hittade vi en liten bar vid hamnen i Zierikzee som erbjöd oss lite tapas =)
Nästa dag var sista dagen. Jag och Liz var på stranden med småtjejerna medan de andra köpte mat och kaffemaskin. Sen lagade jag och mamma en jättegod middag och efter var vi och fikade på en restaurang vid vattnet.
 image115
Det blåste lite

Så var det dags igen, packa in allt i bilen och sen började vi rulla:MOT SVERIGE!!!
Sov på samma hotell som på vägen ner, i Odense. Återigen en supergod frukost och sen rullade vi vidare. Färjan från Helsingör till Helsingborg och vidare: MOT STOCKHOLM!!!image116

I Helsingör, typ HC Andersens skola...

image117
Glad bror på färjan


Finally! Framme i kära Stockholm och mitt älskade Kungsholmen.
Bytte om, tog på mig jackan och skorna igen och satte mig på fyran till Odenplan, och min älskling! Saknade honom nåt fruktansvärt, men nu var våra resor över.

En trevlig resa, men inte bilsemester den närmsta tiden tack...



Så nu håller jag o Fredrik på att ta igen vår förlorade tid och jag ska planera hur jag ska fira hans födesledag på bästa sätt...


Jaha, har haft en bra sommar, jobbat men jobbade ju med gulliga tjejer så =)
image118
Tack för sommaren tjejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback