Borta bra men hemma bäst

Jaha, så var man hemma igen!

Som sagt så åkte vi till Umeå i fredags, åkte vid tre så var där vid fyra och mina söta små systerdöttrar, med Emelie och Mattias, var där och hätade oss. (BONUSFAKTA!!!: Bingo Rimér satt bredvid min mamma på planet! ;) hahahaha!)

Aja, kom dit tryggt iaf och åkte hem och fick i oss lite middag, mums och fick gosa med fem veckorsvalpar!

Sen såg vi Apocalypto, och tillslut fick jag se slutet! Riktigt bra film! Se den!


Lördag morgon: Vaknade vid kanske halv tio men tillslut efter mycket flickor och skratt och spring i trappan och prat så pallrade jag mig upp vid 9.50. Då var de flesta vakna men Emelie låg fortfarande i sängen, tills Kiara kom och började bita henne i armen ;-) duktig hund!
En lång frukost senare var hela komoöshounet  (mitt nya ord som är engelskt men som inte går å stava till = hela karusellen var igång!)
Mat skulle lagas, godis skulle inhandlas, dukar skulle strykas, Cecilior och Emelieasar skulle duschas, barn skulle kläs på och sättas upp hår på, Pontusar skulle ordna saker, det var alltså en hel del att fixa!

Vi började iaf med att jag, mamma och Emelie gick en promenad på typ 5 km med en halvgalen superfin hund, som jag inte kommer ihåg namnet på just nu, och sen duschade jag. Sen skulle jag stryka dukar och sätta upp barnens hår och duka i sammarbete med min bror.
Emelie skulle duscha och ordna andra saker.
Mattias lagade maten.
Mamma och pappa var och handlade godis till påskäggen
Barnen lekte, det var alltså full gång i huset!

Sen kom tillslut alla. Maria, Elias, Niklas och hans barn Samuel och Edvin kom först. Sen Ove, Mattias pappa, sen Anna, Hannah och Elin. Tillslut kom mamma och pappa in i huset efter att ha fixat klart me påskäggen och jag och mamma hade gömt dom.
En trevlig middag var fixad. förrät ordnad av mina kära systrars mamma Anna och mat ordnad av Mattias the chef och efterrätt = världens godaste chokladtårta, ordnad av min kära syster Maria! Det var den godaste chokladtårtan jag ätit typ och maten var oxå super!

Sen blev det singstar för "mellanåldrarna" (inkluderar barn under 20) och sen började folk droppa av...
Vid det här laget hade min mage nästan spruckit efter all mat, tårta och godis!


Igår hade vi en lugn morgon med fika i solen, då alla 10 6-veckorsvalpar fick gå ut för första gången! ÅÅÅ så söta dom va! Sprang omkring som små råttor runt fötterna...



Sen bar det av till flygplatsen, kom inte med första planet så fick bli ett besök hos Godishuset (om man inte redan hade ont i magen av allt godis (som jag typ hade) )
Åkte med Malmö Aviation, och jag kom på när vi fick veta att vi skulle åka me dom att: bilen står ju på Arlanda! Hahahaha! (Men pappa hämtade den idag)



Idag har mormor varit här på lunch, skulle varit fem till men det blev endast hon =)
Ikväll var Hanna här och vi drack te och snackade skit, tyvärr kunde hon inte sova här, hon ska ju till skolan imorn, men ska träffa henne efter hennes jobbintervju med Kamal imorn!


Detta blev ett långt inlägg men hade ju inte chansen att uppdatera under resan...



(Ja Martina, jag vill gärna komma på eran skiva, har redan blivit bjuden av Rabi och Elisavet och Sofia och Johanna och nu du =D men vem fixar en biljett och när e den? )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback