Konfahelg

har haft en toppenhelg! Va på Barnens Ö, LVbyn och hade konfirmationsläger med 30 konfirmander från 3 olika församlingar, själv e man ju från St. Göran. Det var jag och min präst från vår församling, fyra ungdomsledare, en församlingspedagog och en präst från Kungsholmnens församling och en kille som plugga till präst från Essingen.
Var ju lite orolig där över vilka d var som skulle vara ungdomsledare från Kungsholmen.. Skulle dom vara i min ålder eller förra årets konfirmander lr vad? Men det visade ju sig bli bra, det var en 16 årig tjej, en 18 årig tjej och två 20åriiga killar. Och vi var väl alla av samma stuk och det var kul att få höra att dom var glatt överraskade över att jag också var en rolig tjej =)
Lekte lekar å hade allvarliga övningar, åt och fikade m.m.
Första kvällen var trevlig, satt inne på mitt rum alla ungdomsledare å pratade =)
Andra kvällen va rinte heller helt fel, först nattade vi alla konfirmander efter andakten, sen gick vi in på våra rum, jag vilade typ en halvtimme till typ halv ett lr nåt.. Sen knackadedom på å fråga om jag ville hänga på till matsalen,fika e ju alltid trevligt ;) så att å fika å prata till typ tre, då en av killarna å de andra tjejerna gick. Satt å prata me en av killarna till typ halv fem då vi kom fram till att vi kaaaanske borde sova lite oxå ;)
Men ingen av oss verkade sådär jobbigt trötta idag ändå =)


men en fråga kvarstår, hur får man tag i någons msn av de ledarna utan att verka superintresserad...??? en av killarna (det var två) var ganska het å vi satt uppe till typ halv fem (dom andra tre gick å la sig typ tre...) å snacka... ett tips?

"En hatt, en kat, ett paraply! Fram & tillbaka, sidan ihop!"
"En bil, en bår, en spååårvagn! Fram & tillbaka, sidan ihop!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback